Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Kinesiske DFSK har vært på europeiske markeder før, men forholdsvis sporadisk. På Birmingham-utstillingen ga de imidlertid inntrykk av at de tenker på å bite seg fast i den enkleste og billigste enden av minitruck/stor kassebil-segmentet. Det er den engelske SsangYong-importøren som har startet selskapet som skal stå for DFSK-distribusjonen og man skal begynne med fire modeller: C32 og C32 henholdsvis single- og double-cab minitruck. Så har de C35, en stor kassebil og C37, en minivan. Alle bilene er utstyrt med en 115 hesters 1,5 liters Euro 6B dieselmotor og utstyret ellers ser også ut til å møte dagens krav. Prisene var ikke klare på utstillingen, men man regner med at de vil starte på under 10.000 pund. Der sier importøren at de først skal sette opp et nettverk og sørge for at ettermarkedsfunksjonene er skikkelig på plass, før de skal begynne å selge disse bilene for alvor. Det vil nok være noen som følger utviklingen for disse bilene med en viss interesse.
|