Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Insignia GSi er et nytt alternativ for dem som setter pris på sportslige egenskaper i en praktisk innpakning. Designmessig skiller den seg ut gjennom en rekke detaljer, som store, forkrommede luftinntak og en diskret hekkspoiler på koffertlokket. Motoren er den samme som i dagens toppmodell av Insignia – en toliters turbo bensinmotor med 260 hester og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. GSi vil også tilbys med en kraftig dieselmotor på et senere tidspunkt. Opel lover et sportslig oppsett, samtidig som Insignias komfort i stor grad ivaretas. Åttetrinns automat og firehjulsdrift overfører kreftene effektivt til underlaget, det være seg asfalt, grus eller snø og is. Bilen er senket med 10 mm og har fått mer sportslig oppsatte dempere. Stoppegenskapene besørges av Brembo gjennom 345 mm skiver og 4-pots calipere. Hjulutrustningen er 20-tommere med Michelin Pilot Sport 4S-dekk. Bilens FlexRide chassis tilpasser dempere og styring i forhold til kjørestil og underlag på brøkdelen av et sekund. Systemet justerer også gassrespons og girskift. Sjåføren kan velge mellom tre innstillinger, Standard, Tour og Sport. I tillegg har GSi en Competition-mode som aktiveres via ESP-bryteren- Innendørs finner du spesialutviklede sportsseter, skinntrukket sportsratt med flat bunn og aluminiumspedaler. – Nye Insignia GSi er betydelig raskere rundt Nordsløyfa enn den mer muskuløse Insignia OPC av forrige generasjon, sier Volker Strycek som er direktør for Performance Cars & Motorsport hos Opel. En viktig årsak er at GSi er 160 kg lettere enn den tidligere OPC-utgaven med 2,8-liters V6. – Det er kombinasjonen av lavere vekt – spesielt på forakselen – lavt tyngdepunkt, bedre kjøreegenskaper, mye moment over et stort register og eksemplarisk traksjon som gjør GSi så rask, sier Strycek. I England selges Insignia GSi som Vauxhall, mens den i USA heter Buick Regal GS. Kjært barn har mange navn.
|