Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi har allerede kjørt en nær slektning av Impreza – Subaru XV som har blitt en vesentlig bedre bil enn sin forgjenger. Jeg har derfor god grunn til å være optimistisk med hensyn til kjøreegenskaper og komfort i nye Impreza også. De to modellene er nemlig bygget på den helt nye Subaru Global plattform som ingeniørene har brukt fem år på å utvikle. Blant fortrinnene til plattformen oppgir de:
I Europa skal Impreza selges som femdørs kombi med to alternative bensinmotorer – en 1,6-liter med 114 hk og en 2,0-liter med 156 hk. Begge er av typen boxer – en av Subarus grunnpilarer sammen med Lineatronic girkasse (CVT) og symmetrisk firehjulsdrift. Se hvordan det virker her (saken fortsetter):
Nye Impreza får også Eye Sight som blant inneholder følgende automatisk nødbrems, adaptiv cruisekontroll, filskift-varsler og tretthetsvarsler. Interiøret er også helt nytt og inneholder blant annet en 8-tommers skjerm i infotainment-systemet. I Norge skal bilen levers i med rikholdige utstyrspakker, og prisene er som følger (levert Oslo):
Prisene kan virke stive om man sammenligner med for eksempel en ribbet Golf, men husk at du hos Subaru får et høyt utstyrsnivå, firehjulsdrift og automatgir inkludert i prisen.
|