Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
De to nyttekjøretøynyhetene er en del av en produktfornyelse hvor Ford i løpet av de neste 18 månedene skal fornye hele porteføljen av nyttekjøretøy i Europa. «Småsøsknene» Connect og Courier følger etter litt senere på våren 2018, opplyser Ford i en pressemelding. Sylinderkutt Begge kan leveres med den nye 1.5-liters Ford EcoBlue dieselmotoren, samt 1-liters EcoBoost-bensinmotor. I sistnevnte motor presses forbruket ned ved at motoren er utrustet med såkalt sylinderkutt. Deaktiveringen skal ifølge produsenten spare deg for drivstoff ved at bensintilførselen til en av de tre sylindrene automatisk kuttes når kjøremønsteret og forholdene tilsier at bilen ikke trenger full motorkapasitet. En oppgradert 6-trinns manuell girkasse kan fås i kombinasjon med både diesel og bensinmotorene. Dieselmotoren kommer også med mulighet for Fords nye 8-trinns automatgirkasse. I de høyere utstyrsnivåene leveres nå en 6 tommers nettbrett-inspirert berøringsskjerm plassert i midtkonsollen. Flere assistenter Som den utgående modellen kan også nye Connect fås både i en kort og en lang variant. Den har et lastevolum på opptil 3,6 kubikkmeter (VDA) og har kapasitet til å frakte fra 520-890 kg nyttelast. Nye Courier har en nyttelast fra 500-590 kilo og et lastevolum på opp til 2,4 kubikkmeter (VDA).
|