Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Større, lettere, mer luksuriøs, men likevel lett gjenkjennelig. Dessuten lastet med ny teknologi. Det er de viktigste argumentene når den 40 år gamle modellen som har mange tilhengere verden rundt nå lanseres som 2019-modell. Les også: Ny Geländewagen lekket Selv om den ved første øyekast ser lik ut på forgjengeren, er så godt som alle synlige eksteriør- og interiørdetaljer helt nye. Bedre på alt – Man skal være forsiktig når man fornyer en klassiker som dette. Derfor har vi vist stor respekt for originalen, men likevel klart å designe en helt ny og moderne G-Klasse, sa designtopp Gordon Wagoner da den første informasjonen om ny G-Klasse begynte å sive ut. Lengden er strukket med 53 mm mens bredden er økt med 121 mm. Samtidig er vekten redusert med cirka 170 kg gjennom bruk av letter materialer som høyfast stål og aluminium. (saken fortsetter) Moderne Les også: Mercedes fornyer hele multimedie-systemet I første omgang er bilen vist som G 500 med en 4,0-liters turbomatet V8 som byr på 422 hestekrefter og et dreiemoment på 610 Newtonmeter i området mellom 2000 og 4750 omdreininger. En 9-trinns automatkasse fordeler kreftene til alle fire hjul. I Europa vil tilbudet sannsynligvis også omfatte en sekssylindret dieselmotor, slik tilfellet er med dagens modell. Og så vil det komme toppmodeller fra Mercedes-AMG for dem som skal ha det ypperste, og de fleste av kundene på denne modellen skal ha akkurat det. I Tyskland kommer nye G-Klasse på markedet i juni med startpris på 107.040 euro.
|