Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi har vært borti Workhorse før. Da viste de en pickup, basert på en kjent konstruksjon, men med deres egen el-drift. Med 2 ganger 460 hk. hørtes det ut som den hadde nok i den avdelingen. De har lang erfaring i å bygge om biler til en eller annen form for elektrifisert drift, men deres nyeste innslag N-Gen kaller de den, ser ikke ut som den er bygget om fra noe som helst – den ser ut som den er ny bra bunnen av. Foreløpig er den fattig på tekniske informasjoner, men det dreier seg om en batterielektrisk varebil, spesialbygget for den siste kilometeren. Lavt gulv i varekassen gir både maksimalt volum og muligheter for sjåføren til å bevege seg rundt der inne. Den har drift på alle hjulene – kanskje en motor på hver aksel slik pickupen hadde? – og har en ren el-rekkevidde på 150 km. Dessuten har den en fossil rekkeviddeforlenger, dersom det skulle være nødvendig. Og den kan også utstyres med selskapets egenutviklede autonome drone – Horsefly heter den – som kan få pakken frem det aller siste strekket. Også denne gangen jobber de sammen med logistikk-giganten Ryder. Sammen skal de sette inn en liten flåte av N-Gen biler i San Fransisco-området – hver av bilene skal levere inntil 200 pakker hver dag. Men Workhorse presiserer at denne bilen også er velegnet for andre oppgaver. Både som ambulanse, håndverkerbil og alt mellom. De sa at pickupen skulle i produksjon omtrent på denne tiden. Noen dato for større produksjon av varebilen er ikke antydet.
|