Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi har allerede vist spionbilder og datamanipulasjoner og avslørt ganske mye om modellen som blir Volkswagens minste SUV – eller crossover om du foretrekker den betegnelsen. Den dukket opp som konsept i Genève for to år siden, da var den toppløs. Det blir ikke produksjonsmodellen, i alle fall ikke i første omgang. Men blir T-Roc Cabriolet en suksess, skal vi ikke se bort ifra at de gjør en tilsvarende vri med lillebror. «Jeg er mer enn bare én ting» er budskapet fra T-Cross som på tross av en beskjeden lengde på 4.107 mm byr på et fleksibelt interiør siden den er bygget på VW-gruppens fleksible MQB-plattform. Volkswagen har designet T-Cross med Europa i tankene, men de mener også den har potensial for å bli en volumselger i både Kina og Sør-Amerika. Les også: Volkswagens fremtid, med taushetsplikt Baksetene er montert på skinner slik at de kan skyves i lengderetning etter som behovet melder seg for maks baksetekomfort eller mer plass i bagasjerommet. MQB-plattformen gjør det også mulig å tilby sikkerhetsutstyr som normalt bare er tilgjengelig i større og dyrere modeller siden ledningsnettverket allerede er på plass. Den skal også komme godt ut i kollisjonstester med standard utstyr som Front Assist og Lane Assist. Bilen skal vises i løpet av høsten, muligens skjer det på Paris-utstillingen i september. Men hvis du sjekker vår lanseringskalender, så finner du ikke T-Cross der. Årsaken er at norsk lansering er planlagt først i april 2019. På denne videoen forklarer Jürgen Stackmann, direktør for salg og markedsføring, og Klaus Bischoff, designsjef for Volkswagen, noen detaljer om den nye modellen.
|