Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi starter med den meste lekne, Yaris GR Sport, som er tydelig inspirert av spesialutgaven Yaris GRMN. Som navnet indikerer er dette en småbil for dem som setter pris på litt lekne kjøreegenskaper og den er den første i en serie GR Sport-modeller vi etter hvert skal få til Europa. Toyota har gjort comeback i WRC med stor suksess og er med i kampen om VM-titler for både førere og konstruktører i årets mesterskap. I fjor laget Toyota en sprek spesialutgave for å markere WRC-satsingen, og de 400 eksemplarene av Yaris GRMN var solgt ut før de nådde forhandlerne. Les om vår lek med Yaris GRMN og en verdensmester på Rudskogen Nå kommer altså Yaris GR Sport som overfører noe av sportsligheten fra Gazoo Racing til en mainstream Yaris-modell. Bilen har fått et spesialutviklet chassis for å gi mer engasjerende kjøreegenskaper og direkte respons. Det inkluderer Sachs dempere, tilsvarende dem som sitter i GRMN-utgaven, et solid stab-stag og bilen er senket med 11 mm. Den leveres med 17-tommers spesialfelger og Bridgestone Potenza RE50 205/45R17 dekk, også dette tilsvarende GRMN-versjonen. Drivlinjen er den samme som i bestselgeren Yaris Hybrid – en 1,5-liter med 100 hester. I tillegg til den sportslige utgaven vises også en ny utstyrsvariant for å markere at Yaris runder 20 år. Den heter enkelt og greit Y20 Launch Edition og skal lakkeres i samme gullfarge som den opprinnelige Yaris var ikledd i for 20 år siden. Jubileumsutgaven skal som kontrast leveres med tak lakkert i mørk grått. Begge spesialutgavene debuterer i Paris og blir tilgjengelige fra tidlig 2019.
|