Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi fikk et lite (egentlig ganske stort) hint om hvordan den nye varebilen skulle se ut, da Opel nylig sendte ut de første bildene av personfrakteren Zafira som jo – enkelt sagt – er samme bil bare med flere seter. Bilen er bygget på PSAs EMP2-plattform, i likhet med de andre i firling-flokken, Peugeot Expert, Citroën Jumpy og Toyota Proace. Tre lengder Økt har også tilhengervekten, men betydelig mer. Vivaro kan nå trekke 2.500 kilo, noe som er en økning på 500 kilo sammenlignet med utgående modell. Bilen lanseres med dieselmotorer i kombinasjon med manuell eller åttetrinns automatkasse. Men Opel fortsetter sin elektrifisering, og allerede fra neste år kommer også en helelektrisk versjon av nye Vivaro på markedet. – Vi vet at det skal tilbys to ulike batteripakker. En som har 200 kilometer rekkevidde (WLTP) og en som har 300 kilometer rekkevidde (WLTP). Mer informasjon har vi ikke per nå, sier Roy Erik Johnsen, merkesjef for PSA varebiler, til YrkesBil. Automatiske dører Varebilen kan leveres med automatiske skyvedører, som åpnes bare ved en fotbevegelse – slik vi kjenner fra Expert, Jumpy og Proace. FlexCargo-lasteluken under passasjersetet sørger for at kunder kan transporterte objekter på opptil 402 centimeter i den lengste versjonen. Innvendig er utstyr som Headup-display, 180-graders ryggekamera, kollisjonsvarsling, automatisk bremsing og adaptiv fartsholder på plass. Kommer i august Avhengig av utstyrsnivå vises ryggekameraet enten i speilet eller på den store syvtommers skjermen. Tilkobling av telefonen din gjør du også like enkelt som i personbilen med støtte for både Apple Carplay og Android Auto. Opel er kjent for gode lys, og lover dette også i nye Vivaro i form av xenon-teknologi. Ifølge lanseringskalenderen på BilNorge.no kan vi vente oss nye Vivaro til Norge rundt august.
|