Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det er egentlig synd at importøren har en så nøktern oppskrift for Seat-representasjonen. Her er alt som heter glede og spontanitet og pasjon eliminert ved hjelp av en distribusjonsform som bør skje mest mulig via nettet. Et par butikker finnes det riktignok, men jeg tviler på at du bare kan stikke innom der og si at du gjerne vil ha en prøvetur med Formentor. Kanskje blir du hevet ut. Kanskje vil de ikke en gang vite hva Formentor er. For det er nemlig ikke engang sikkert at de kommer til å hente hjem Cupra-modellene. For meg ser det ut som Volkswagen-gruppens festligste familiemedlem skal kveles under et teppe av e-markedsføring fordi noen av prinsipalene har oppdaget at nå skal de drive med Mobility og glem bilmoro. På den annen side er det ikke sikkert at Formentor blir virkelig heller. Når den nå debuterer i Genève heter den konsept, men den virker som den er helt klar til å trilles rett ut av nærmeste forhandler (bare han ikke er i Norge.) Vi snakker om den første egne Cupra-modellen etter at merket fikk en selvstendig AMG-type status. Jeg aner ikke målene, men den ser ut som en Ateca pluss, bortsett fra at nå trekker den i retning av coupé. Og med helt utvilsomme Seat designlinjer. Bare sjekk den hekken. Den kunne ikke kommet fra noe annet sted. Det eneste vi vet om harde data er at den har en 242-hesters motor, og at det er en plug-in hybrid og at den skal kunne klare 50 kilometer etter WLTP. Jo – og så har den en ti-tommers berøringsskjerm oppå dashbordet. Dessuten leker splitterne foran høyere marktrykk. For alt jeg vet, det kan godt være at denne er seriøst rask også. Det blir mye å se på hos Seat i år. Kick-scooteren, deres lille Minimò og denne seriøse cross-overen. Ganske godt gjort å presentere disse to, så forskjellige, på samme dag. Jeg vet ikke om noen andre i VW-familien som hadde klart det. PS!
|