Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det er vel fordi produsenten godt kunne tenke seg å bygge noen flere, at RemetzCar tar ned seg den ene kundebilen de har bygget og viser den frem på Genève-utstillingen. Vi har hørt om ombygginger av Tesla før. Et engelsk selskap, Qwest, har gjort en Shooting Brake versjon, men her er det først de utvendige linjene som er endret, interiøret er det ikke herjet mye med. Men RemetzCar bruker mye plass på å fortelle at hos dem er hovedvekten lagt på sporty og elegant, og ikke nødvendigvis mest mulig praktisk. Dersom man ønsket å bygge en praktisk bil ville man vel bygd en skikkelig stasjonsvogn, ikke en stasjonsvogn noen har sittet på for å få den mer «sporty». Den nederlandske versjonen ser utvilsomt elegant ut. Jeg vet ikke om målene er endret, men jeg vet i hvert fall at interiøret er sterkt endret og jeg vet at prisen ligger langt over den som Qwest skal ha. Skal du ha en Remetz-versjon må du først kjøpe bilen, og deretter betale rundt en million kroner – i hvert fall – for å få dem til starte på ombyggingen. Det hører med til historien at dette er ikke den første Teslaen de bygger om. De har tidligere hatt en liten serie begravelsesbiler! Les også: Den siste reis på eldrift
|