Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi begynner med et nytt styredekk i den velkjente Hakkapeliitta Truck-serien fra «verdens nordligste dekkprodusent», med ekstra lastekapasitet for vintertransport. Hakkapeliitta Truck F2 XL har en lasteindeks på 164, noe som betyr at dekkene tåler et fremakseltrykk på opptil ti tonn. – Dekket sørger for gode og stabile kjøreegenskaper med bæreevnen som kreves for den mest krevende tømmerbilen, kranbilen og brøytebilen, for å nevne noen, selv under ekstreme vinterforhold, sier Teppo Siltanen, produktsjef hos Nokian Tyres i en pressemelding. Det nye styredekket blir tilgjengelig våren 2019. Nye dimensjoner Det 3PMSF-merkede dekket er laget for lange og middels lange transporter og ble først lansert i 2017. Produsenten varsler også at Hakka Truck-serien skal utvides til dimensjoner i 60-serien innen utgangen av 2019, både for frontaksel- og drivakselbruk. Gjenbruk Det nyeste tilskuddet i Nokian Noktop-regummieringsserien er Noktop 75 Super, som har et mønsterdesign som ligner på dekket R-Truck Trailer, som kan brukes på veien og i terrenget. – Noktop 75 Super er laget for regummiering av brede Super Single-dekk som brukes til tung masseforflytning, tømmertransport og annet på og utenfor veien. Dekkmønsteret er optimalisert for lokale og middels lange transporter på ujevnt underlag, forklarer Teppo Siltanen. Den nye regummieringen passer for dekkstammer med dimensjonene 385/65R22,5 og 385/55R22,5. De har 3PMSF-merking og selvrensingsegenskaper på mykt underlag. Det nye regummieringsmaterialet, som erstatter Noktop 63 Super, blir tilgjengelig tidlig i 2019. Senere i år lanseres også regummieringsmønster for dekkstammene 265/70R19,5 og 275/70R22,5 for bruk på to dekk.
|