Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Prisløft for ny Soul Prisene økes betydelig når nye e-Soul tar overfor for første generasjon Soul EV. På kjøpet får du mer rekkevidde og nytt utstyr. |
||||||||||||||||
Helt nye Kia e-Soul leveres med et valg på to batteripakker og flere utstyrsnivåer, og prises fra 279.900 kroner. Det er rundt 50.000 mer enn rimeligste variant av den utgående modellen, men betyr ikke at bilen er høyt priset sammenlignet med andre aktører i markedet. Nye e-Soul er på plass hos alle Kia-forhandlere for visning og prøvekjøring i disse dager, og de første bilene for utlevering til kunde er ventet i juli / august. – Det er veldig gøy å lansere nok en elbil med kul design og god rekkevidde. Soul Electric har vært en av våre bestselgere siden den ble lansert i 2014, og vi har nå fått en ny generasjon som har blitt større, har mer utstyr og enda tøffere design enn utgående modell, sier Irene Solstad, administrerende direktør for Kia i Bertel O. Steen AS. – Bilen er godt utstyrt allerede fra innstegsmodellen, og elektrisk rekkevidde er inntil 452 km, legger hun til. Priser og utstyr 39,2 kWt batteri, 136 hk, inntil 276 km rekkevidde
64 kWt batteri, 204 hk, inntil 452 km rekkevidde
Alle priser er veil. levert Drammen, og inkluderer understellsbehandling, ekstra ladekabel type 2 til type 2, gummimatter og bagasjeromsmatte. Her er noe av det nye utstyret e-Soul kan leveres med: LED nær- og fjernlys, adaptiv cruise control, elektrisk fører- og passasjersete, Head-up Display, forberedt for Kia UVO app (selve app lanseres på et senere tidspunkt), 10.25" multimedieskjerm, skiltleser, takrails - godkjent taklast på 100 kg, Harman Kardon lydsystem med 10 høyttalere inkludert subwoofer og LED stemningslys på dørsider foran. Nye e-Soul har selvfølgelig alt av moderne sikkerhetsutstyr, blant annet automatisk nødbremsesystem m/ fotgjengergjenkjenning. I første omgang virker prisene høye. Det fins kun én variant med liten batteripakke som er priset til under 300.000 kroner. Strekker du deg til modellen med stor batteripakke befinner du deg på et prisnivå hvor det fins mange konkurrenter og hvor du ikke er langt unna rimeligste variant av Tesla Model 3. Jeg er meget usikker på om nye e-Soul vil oppnå tilsvarende salgsvolumer som forgjengeren. I 2018 ble det ifølge OFV registrert 1469 nye og 3565 bruktimporterte Soul på norske skilter, opp fra til sammen 3806 året før.
|