Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Under fjorårets 24-timersløp fikk vi vite at FIA ønsker mer virkelighetsnære biler enn de rare / stygge prototypene som har regjert LMP-klassen i årevis. De vil ha biler som ser mer ut som en vanlig bil, og de ønsker samtidig å kutte budsjettet for deltagelse i serien dramatisk. Toyota viste i samarbeid med FIA frem en prototyp på hva slags biler de snakket om. Og FIA nevnte sågar Aston Martin Valkyrie og McLaren Senna som eksempler på biler de godt kunne tenke seg å ha med. Eksklusive og dyre, men uansett mer realistiske enn dagens prototyper. På Le Mans i dag har Toyota bekreftet at de fortsetter i serien basert på det nye reglementet som innføres høsten 2020. Bilen får en hybrid drivlinje med rundt 1000 hestekrefter og skal ha tilsvarende ytelser som dagens prototyper. Toyotas nye racerbil skal baseres på prototypen GR Super Sport, som også blir tilgjengelig i gateversjon. Begge bilene er nå under utvikling i Toyota City i Japan og ved motorsportavdelingen i Köln. Etter å ha vært eneste bilprodusent i toppklassen de siste to årene håper Toyota å få skjerpet konkurranse slik at de kan konkurrere mot mer etablerte sportsbilprodusenter i fremtiden.
|