Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
– Arrangementet har blitt større og større år for år, og i høst samler vi bransjefolk fra hele Norden til seminar på Moxy på Hellerudsletta, sier Trond Gladsø til YrkesBil.no. Han er Brand Director i Modul-System AS, som leverer og monterer innredninger til varebiler. Tok med seg konseptet – Yrkesbilseminaret startet som et lite bransjearrangement med 22 deltakere på Holmsbu. Den gang hadde vi med oss LeasePlan, Eberspächer, Renault Norge og GS Group som partnere. I fjor var vi oppe i 14 partnere og utstillere, mens det i år blir rundt 30, forteller Gladsø. Blant annet opplyser han at de fleste varebilleverandørene skal ha egne stands, i tillegg til leasing- og finansaktører, påbyggere og andre med ulik tilknytning til bransjen for lette nyttekjøretøy. Messe og utstilling Seminaret er et forum hvor deltakerne møtes og diskuterer ulike og felles utfordringer og løsninger knyttet til tilpasning og bruk av varebiler. – Organisasjoner med til sammen flere tusen varebiler i daglig drift er representert, noe som gjør at vi kan få mange erfaringer og utfordringer fra dem, forteller Gladsø. – Hovedforedragsholder er ingen ringere enn styreleder i IKEA, Lars-Johan Jarnheimer. Kanskje Nordens mektigste næringstopp. I tillegg skal øverste bilansvarlige i NCC, samt Vicky Radulovic som er ansvarlig for bilparken til ISS, holde innlegg. Vi får også besøk av leder av Bilimportørenes Landsforening (BIL), Erik Andresen, sier Gladsø. Han forteller også at det blir en stand der bedriftene Fillgood AS, Vizflex AS og Headshed AS, som har sitt utspring fra DIGS Trondheim og ACCEL NTNU-miljøet, skal vise innovative nyheter for framtiden i bransjen. Hele Norden – Jeg oppsøkte LCV-foreningen i Sverige, og resultatet er at de nå legger årsmøtet sitt til vårt arrangement. Dermed er rundt 50 deltakere fra Sverige allerede påmeldt. Det kommer også noen fra Danmark og Finland, og så håper vi på stor oppslutning fra Norge. Vi bør i alle fall bli 120 deltakere i år, sier Gladsø. Han forteller at det var en naturlig utvikling å inkludere flere land. – Modul-System er et svensk konsern, og vi ser at en del av de største flåtene og anbud på disse går på tvers av landegrensene i Norden. Dermed står vi overfor mange av de samme problemstillingene, forteller Gladsø.
|