Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ikke før hadde vi rukket å prøvekjøre oppgraderte Transporter T6.1, før det tikket inn spionbilder av det som angivelig skal være neste generasjon – T7. Den kamuflerte kassebilen ble fanget «på film» under testkjøring i alpene nylig, og viser det som tilsynelatende er en helt ny design. Mens T6 i bunn og grunn er bygget videre på T5-plattformen (80 prosent av T6 var i sin tid ny, så det var likevel ikke mye T5 igjen), skal T7 bli en komplett ny bil tvers gjennom. Etter det vi forstår skal den nye modellen bygges over den fleksible MQB-arkitekturen som etter hvert er å finne under svært mange av konsernets modeller. Fronten på den kamuflerte bilen ser ut til å ha et noe høyere «neseparti» enn T6, og designen på hovedlyktene kjenner vi igjen fra det kule ID-konseptet. Ifølge vår kilde hadde prototypen forbrenningsmotor, så da tyder det på at det ikke er snakk om samme plattform som ID Buzz. Bakfra ser det ut til at T7 vil skille seg ut med lykter som ligger horisontalt, mot dagens Transporter hvor lyktene står vertikalt. Neste generasjon vil nok uansett bli tilgjengelig i et utall varianter. Vi snakker varebil, personbil, pickup og «bobil», med ulike akselavstander, front- og firehjulsdrift, en drøss karosserivarianter og med flere motoralternativer. Det er utenkelig at modellen ikke skal tilbys med noen former for hybrid-elektrifiserte og/eller fullelektriske drivlinjer, med ulike batteripakker og kjørelengder.
|