Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Først publisert i Bil 9-2019. Å bygge i høyden er ikke nødvendigvis sexy, men det har uten tvil noen fordeler som eksempelvis bedre plassutnyttelse. Altså mer bil som dekker mindre areal. Kjekt i byen og kjekt på landet. Se bare hva japanerne får ut av bilklassen Kei, de kasseliknende bilene med makslengde på 3,40 meter. I Europa har SUV-ene jafset til seg stadig mer av kundegrunnlaget og har i noen år vært største bilklasse. SUV-ene framvekst skyldes ikke bare at de oppleves som barske, men også at mange av dem ikke lenger er så SUV-ete, mer som Crossover, og at de som bilklasse har tatt opp i seg det beste fra stasjonsvognene og flerbruksbilene. Høybygg Det er i denne hardt pressede klassen Volkswagen nå kjører fram T-Cross, den mindre og langt mer praktisk bygde fetteren til T-Roc. Men den godt bevarte hemmeligheten i Norge er at allerede for halvannet år siden slapp VW-konsernet Seat Arona, halvbroren til T-Cross, ut på norske veier. Den største forskjellen mellom de minste og de litt større høybyggene er at de små, men noen få unntak, kun trekker på to hjul. Jo større og dyrere bil, dess større sjanse for 4WD. Prisforskjell LES VIDERE: - Del 1 - Del 2 - Testdata OBS!
|