Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
De hevder samtidig å ha redusert vekten på puten som er installert i førersetet betydelig ved hjelp av ny, patentert teknologi. Ved kollisjon ekspanderer puten og deler plassen mellom fører og forsetepassasjer for å unngå sammenstøt og hodeskader. Dersom det ikke sitter noen i passasjersetet vil fører beskyttes mot sidekollisjon fra høyre. Hyundai forventer at den nye kollisjonsputen kan redusere hodeskader grunnet sammenstøt mellom de to i forsetene med 80%. I kollisjonsputen er det installert en komponent som gjør at puten holder på formen og kan motstå vekten av passasjerene ved sammenstøt. Hyundai Motor Group har utviklet en ny teknologi som forenkler designen og reduserer vekt på komponenten og kan dermed produsere en kollisjonspute som er cirka 500 g lettere enn tilsvarende produkter. En mindre kollisjonspute vil gi større fleksibilitet med tanke på setedesign i fremtidige modeller. Hyundai forventer at Euro NCAP vil vektlegge sammenstøt fra side og mellom passasjerer enda mer i sine kollisjonstester fra starten av 2020. I en slik evaluering vil den nye kollisjonsputen utviklet av Hyundai Motor Group bidra til et godt testresultat. Den nye kollisjonsputen installeres i fremtidige modeller fra Kia og Hyundai.
|