Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Modellen kom på markedet i 2016 som et friskt pust i Toyotas SUV-familie. Nå er tiden inne for en midtlivs oppdatering. Det første året den var i salg tok C-HR ifølge Toyota en markedsandel på 10% i segmentet sitt med 120.000 enheter solgt på tvers av Europa. 80 prosent av disse var hybrider. Suksessen har fortsatt, og i dag kjører mer enn 400.000 europeere en Toyota C-HR. Når den oppgraderte 2020-modellen er på plass kan Toyotas kunder velge mellom to alternative hybride drivlinjer. Det nåværende hybridsystemet, med en 1,8-liters bensinmotor og 122 hestekrefter, oppgraderes med et litium-ion-batteri og har et CO2-utslipp på bare 109 g/km etter den nye, strengere WLTP målemetoden. Det alternative hybridsystemet som lanseres nå har en kraftigere 2,0-liters hybrid drivlinje med en samlet effekt på 184 hestekrefter. Oppgitt CO2-utslipp er på 118 g/km (WLTP). Systemet kombinerer ifølge Toyota høy effektivitet med en signifikant økning i krefter og en enda mer komfortabel og stillegående, men også mer dynamisk, kjøreopplevelse. C-HR blir utstyrt med 2019-utgaven av Toyotas multimediasystem, som kommer med full smarttelefonintegrasjon gjennom Apple CarPlay og Android Auto. Systemet tilrettelegger også for online oppdateringer av navigasjonen. Toyota selger bilen med et 3-års abonnement på oppdateringer inkludert, og oppdateringene gjøres tilgjengelig hver sjette måned. Nye Toyota C-HR er utstyrt med et kommunikasjonssystem som lar kundene benytte MyT appens tilkoblede tjenester. I anledning C-HR-lanseringen slippes en ny tjeneste i appen: Hybrid Coaching som bistår sjåføren med å øke andelen EV-kjøring og forsterke fordelene med hybridkjøring i hverdagen. Toyotas europeiske utviklings- og forskningsavdeling har stått i spissen for utviklingen av 2020-utgaven av Toyota C-HR som er utviklet spesifikt for det europeiske markedet. Nye C-HR bygges ved Toyotas Motors fabrikk i Tyrkia.
|