Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Lanserer nye lastebiler: Sjekk Rogers ville Volvo-stunt Toppsjef Roger Alm tar i bruk spektakulære virkemidler når hele den tunge lastebilserien med Volvo FH, FH16, FM og FMX skal fornyes på en gang. Se video nederst i artikkelen. |
||||||||||||||||
I dagens mediebilde, der det florerer av spinnville viralvideoer, må markedsførerne stadig strekke seg lenger for å fenge publikum. Volvo Trucks har de senere årene gjort flere oppsiktsvekkende videoer. Blant annet "The Flying Passenger", "The Epic Split", "The Hamster Stunt" og "Look Who's Driving". Nå slår de til igjen. "For å demonstrere kraften og styrken til de fire nye lastebilene har Volvo bygget et kolossalt 15 meter høyt, 58 tonn tungt lastebiltårn ved å stable de fire nye lastebilene oppå hverandre", skriver lastebilprodusenten. Som om ikke det var nok har de plassert administrerende direktør Roger Alm på toppen! Den uvanlige filmen foregår om natten og starter med å vise lastebiltårnet som en enorm monolitt som gløder i det fjerne. Etter hvert som vi kommer nærmere, ser vi ulver i forgrunnen og får et glimt av en kvinnelig sjåfør. Når filmen når høydepunktet, med røyk- og lyseffekter, ser vi at mannen som står på toppen av lastebiltårnet faktisk er sjefen sjøl, Roger Alm. Filmen lanseres én dag før den offisielle lanseringen av den nye serien med tunge lastebiler i Europa. Serien omfatter Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM og Volvo FMX. De fire lastebilene representerer omtrent to tredjedeler av Volvo Trucks' leveranser. – Dette er vår største lansering noensinne på Volvo Trucks. Jeg er vant til det meste, men for meg var det definitivt en uvanlig dag på jobben å filme på lastebiltårnet. Og la oss bare si at jeg har en viss respekt for høyder. Jeg er en jordnær fyr, sier Roger Alm, administrerende direktør for Volvo Trucks i en presseuttalelse. Filmen ble innspilt i slutten av 2019 på et testområde utenfor Volvos hjemby Gøteborg i Sverige. Både lastebiltårnet og størsteparten av de visuelle effektene er ekte, inkludert røyk og lys, noe en bakomfilm viser. – Det tok omtrent en måned å designe og bygge tårnet og sørge for at det var trygt å kjøre. I hovedsak ble dette muliggjort takket være den solide anleggsbilen, Volvo FMX, og den nye 38-tonns boggien som kunne bære vekten til de andre. Men det krevde også en jevn hastighet og jevn kurs, oppnådd av Volvo Dynamic Steering-teknologien og en dyktig lastebilsjåfør, sier Markus Wikström, ingeniør hos Volvo Trucks og en del av ingeniørteamet bak tårnet. ...og slik ble filmen laget - bli med bak kulissene:
|