Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Med Peugeot e-Traveller har du plass til fører og inntil åtte passasjerer når barna og kompisene skal kjøres til trening eller klasseutflukt. Samtidig har du god plass til bagasje. Når bilen i tillegg kan trekke tilhenger på inntil et tonn vil den løse hverdagsutfordringene for svært mange. Legg så til en rekkevidde per opplading på 330 kilometer og mulighet for hurtiglading, så kan du krysse av for enda flere punkter på behovslisten din. Peugeot e-Traveller kommer i tre lengder og flere setekonfigurasjoner. Den vil ifølge produsenten passe glimrende til både familier og profesjonelle aktører – som taxi, hotell-shuttle og VIP-bil. – Dette er åpningen av et nytt elbilsegment i Norge. Vi vet at det er et behov for nullutslipp til brukere som trenger flere sitteplasser og bagasjeplass enn det som tilbys i markedet i dag. Vi gleder oss over å være de første som tilbyr en bil til disse kundene, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen. I varianten Business VIP leveres det 6 eller 7 seter. I VIP-varianten vil passasjerene på andre og tredje rad sitte ansikt til ansikt. Her er det også et 3-sone klimaanlegg. I familievarianten han man opptil 9 seter. Setene kan justeres i lengden samt fjernes helt. Bilen kan også bygges om til toseter når man virkelig skal frakte mye. Dette gjør at bilen tilfredsstiller mange behov og kan brukes til mange oppgaver. Både til hverdags og til fritidsaktiviteter. Alle varianter har skyvedører som opereres elektrisk på begge sider. De tre alternative lengdene bilen leveres i er 4,6 meter, 4,95 meter og 5,3 meter. Høyden er lik for alle - 1,90 meter slik at den går inn i de aller fleste parkeringshus. På det meste kan e-Traveller frakte ni personer og 1.500 liter bagasje, eller fem personer og 3.000 liter bagasje. Totalt har bilen 74 liter med oppbevaringsrom rundt om i kupéen. Hvis ikke dette er nok kan den i tillegg trekke tilhenger på inntil 1.000 kg. Motoren er tilsvarende den som benyttes i e-208 og e-2008, men på grunn av evnen til å trekke tungt er den giret om slik at toppfarten er begrenset til 130 km/t – mer enn nok for norske forhold. – Med e-Traveller kan vi tilby en rekke konfigurasjoner og tre karosserilengder. Antallet setevarianter, plass og hengervekt er unikt i elbilsammenheng og gir store muligheter for de med ekstraordinære behov, fortsetter Rune Hensel. Over natten – eller mens du spiser
Peugeot e-Traveller har mulighet for programmering av både lading og forvarming. Dette gjøres i appen MyPeugeot eller på skjermen i bilen. Du har også tilgang til Android Auto og Apple CarPlay. Peugeot e-Traveller er tilgjengelig fra oktober 2020. Prisene er foreløpig ikke klare.
|