Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
B-Klasse, CLA Coupé og CLA Shooting Brake er klare med norske priser som ladbare alternativer i kompaktklassen. Prisene starter på 454.900 kroner, og de første modellene er forventet til Norge i løpet av høsten 2020. I tillegg er det gode nyheter for dem som er opptatt av elektrisk rekkevidde og mulighet for tilhenger – EQ Power-modellene får en elektrisk rekkevidde på inntil 69 km (WLTP) og mulighet til å trekke henger på 1600 kg. - For modellene i kompaktklassen med EQ Power er elektrisk kjøreglede og egnethet til hverdagslig bruk viktig. En imponerende elektrisk rekkevidde på inntil 69 km gjør det mulig å tilbakelegge det meste av den daglige kjøringen helt elektrisk, uten at det går på bekostning av bilens øvrige kvaliteter, sier Kjetil Myhre, konserndirektør i Mercedes-Benz Personbil hos Bertel O. Steen. Nok av krefter Majoriteten av disse kreftene leveres umiddelbart og bidrar til rask akselerasjon. En CLA 250e Coupé kan for eksempel a deg fra 0 til 100 km/t på kun 6,8 sekunder. Den elektriske toppfarten er på 140 km/t, og med norske fartsgrenser gjør det at du i praksis kan være ren elbilist om du ønsker det. Dersom fri fart på tyske motorveier frister mer, er det godt å vite at nålen ikke stopper før det står 240 km/t med forbrenningsmotoren aktiv. Stor batterikapasitet og hurtiglading De kompakte EQ Power-modellene kan lades med både vekselstrøm (AC) og likestrøm (DC), der sistnevnte med 24 kW kun bruker 25 minutter fra 10-80 prosent. Fra en ladeboks som leverer 7,4 kW tar det omkring 1 time og 45 minutter fra 10-100 prosent. Flatt gulv Drivstofftanken er integrert i installasjonsrommet for akselen, noe som gjør at batteriet kan plasseres under baksetene. Dette resulterer i minimalt tap av plass sammenlignet med søstermodellene og sikrer et helt flatt gulv i bagasjerommet. Elektrisk MBUX Ett nytt elektrisk program introduseres til nykommerne og gjør at forbrenningsmotoren kun starter ved kick-down. I dette programmet kan man også styre mengden regenerering via to hendler bak rattet. Via Dynamic select-bryteren i midtkonsollen har man de tradisjonelle valgene komfort-, ECO- og Sport slik at kundene totalt sett kan velge mellom 100 prosent utslippsfri drift, hybriddrift, eller forbrenningsmodus for å spare batteri til bynære strøk.
|