Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ny Norges-sjef for Iveco Helene Norman-Dupuy (47) er ny sjef for salg av Iveco vare- og lastebiler i Norge. Hvordan Nikola-lanseringen blir vil hun foreløpig ikke si så mye om. |
||||||||||||||||
Helene Norman-Dupuy startet 1. september i en nyopprettet stilling som Country Manager for Iveco i Norge. – Det innebærer at alt salg av Iveco lastebiler og varebiler, samt forhandlernettverket, kommer innunder mitt ansvarsområde, sier Norman-Dupuy til YrkesBil. – Noe av organisasjonen har også en "prikket linje" inn til meg, for eksempel service, legger hun til. LES OGSÅ: Iveco-rekord i Norge Satser på biogass Inntil nå har Iveco Norge blitt ledet direkte fra Ivecos skandinaviske hovedkvarter i Danmark. – Helene Norman-Dupuy får en helt ny rolle som Country Manager, og jeg er overbevist om at Iveco vil fortsette å lykkes med Helene ved roret i Norge, sier Håkan Jönsson, Business Director for Iveco i Norden og Baltikum. LES OGSÅ: Overraskelse fra Iveco Norman-Dupuy er 47 år og har erfaring fra salg i flere ledende posisjoner. Hun har arbeidet som ettermarkedsdirektør hos Ingersoll-Rand, kommunikasjonsdirektør hos DB Schenker, Dealer Business Area Manager hos Volvo Penta, og nå sist kommer hun fra en stilling som direktør for salg og ettermarked hos Cinderella Eco Group AS. – Jeg synes Iveco er en av de mest spennende merkevarene på markedet i Norge, som bør jobbes frem. Vi er store i Europa, og jeg mener merket har mye potensial i Norge, sier 47-åringen. – Hva er Ivecos styrker i Norge? – Vi skal fortsette utviklingen av Ivecos biogassbiler. Her har vi en ledende posisjon når det gjelder miljøvennlige gassmotorer i et marked med stadig større fokus på bærekraftig transport, sier Norman-Dupuy, og fortsetter: – Nå skal for eksempel mange kommuner ta del i det grønne skiftet, og jeg tror Iveco kan være et veldig aktuelt merke for mange kommuner. Man burde fokusere mer på biogass produsert av avfall der utslippet er nøytralt. LES OGSÅ: Iveco satser alternativt Nikola-lansering og oppussing Nikola skal etter planen ha de første lastebilene på veien i Europa i løpet av de kommende månedene. I tillegg til at Iveco er med på produktutviklingen, skal Europa-modellene produseres ved Iveco-fabrikken i tyske Ulm og Nikola skal etter planen benytte seg av Ivecos europeiske salgs- og servicenettverk. LES OGSÅ: Stor usikkerhet rundt Nikola etter at sjefen trekker seg Hvilken rolle Iveco Norge skal ha i lansering og oppfølging av Nikola i Norge vil ikke Norman-Dupuy si så mye om, annet enn: – Jeg gleder meg til å jobbe med den kommende lanseringen av den elektriske lastebilen Nikola. Nå venter vi på den offisielle introduksjonen, så må vi komme tilbake med de konkrete planene for lanseringen i Norge etter det. Jeg tenker vi kan si mer rundt årsskiftet. Om det henger sammen med lanseringen av et nytt merke, eller om det er av andre grunner, kan vi bare spekulere i foreløpig. Men ved det norske hovedkontoret til Iveco Norge i Bærum er man nå i full gang med nyrenovering og utvidelse av hele anlegget. Blant annet skal det plusses på med to gjennomgående verkstedløp og ny linje for periodisk kjøretøykontroll (PKK). – Vi kommer til å få et toppmoderne fullservice-anlegg for både salg og verksted, og jeg er overbevist om at våre kunder kommer til å sette pris på anlegget, sier Helene Norman-Dupuy. Kanskje dukker det opp et Nikola-skilt på veggen snart også? Den som lever får se. LES OGSÅ: Nikola på plass i Italia
|