Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Med en lengde på 436 centimeter, en bredde på 180 cm bred og en høyde på 152,5 cm hører Citroën ë-C4 hjemme i C-segmentet, også kjent som Golf-klassen. En akselavstanden på 267 cm skal sørge for et romslig interiør mens bagasjerommet har en kapasitet på 380 liter – identisk med en Golf. Elbilen har en rekkevidde på inntil 350 kilometer basert på WLTP-syklusen og kan hurtiglades med en hastighet på 100 kW. Citroën ë-C4 er femte bil ut i rekken av elektrifiserte Citroën-modeller, sammen med C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ë-Jumpy og ë-SpaceTourer. Progressive Hydraulic Cushions skal sørge for komfort i kjent Citroën-kvalitet, noe som underbygges av Advanced Comfort-setene vi kjenner fra C5 Aircross Bygget på CMP-plattformen fra PSA leveres nye Citroën ë-C4 med et batteri på 50 kWt. Motoren yter 136 hestekrefter og har et dreiemoment på 260 Newtonmeter. Tre utstyrsnivåer Her inngår utstyr som ECO-led hovedlys, 18-tommers aluminiums-felger, 10-tommers berøringsskjerm, aktiv nødbrems som registrer både fotgjengere og syklister, skiltgjenkjenning og automatisk styring av fjernlys. Neste nivå er Feel Pack som koster 292.000 kroner. Her inkluderes head-up-display, navigasjon, ryggekamera med parkeringssensorer og nøkkelfri adgang og start. Toppnivået Shine, koster kr 312.000 og inkluderer i tillegg mørke ruter, blindsonevarsling, adaptiv cruise-kontroll med full stop/go – samt oppvarmet multifunksjonsratt. Bagasjerommet på 380 liter er ifølge produsenten enkelt å utnytte takket være et flatt gulv, rette sider og god innlastingsbredde. Med baksetene lagt ned kan du frakte 1.250 liter – fortsatt med helt flatt gulv. Ladekabler får plass under gulvet, og bagasjerommet er utstyrt med kroker til handleposer, mens en luke i bakseteryggen gjør transport av ski og andre lange gjenstander til en lek. Nye Citroën ë-C4 kommer til Norge mot slutten av året. Importøren lover mer informasjon om biler med fossilmotor litt senere, men vi kan trygt anta at elbilen vil står for majoriteten av salget her.
|