img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2021/2022   |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

bilde
img img img img img img
10 bilder i galleri
Robuste og pålitelige Mitsubishi L200 X Edition: Fortsetter gjerne der veien slutter
– Mest for pengene i klassen, mener mange om pickupen Mitsubishi L200 X Edition. Den topp utstyrte Norges-tilpassede X Edition leveres med utstyr verdt 100.000 kroner til en kundepris på bare halvparten – 50.000 er pristillegget.

X Edition-utgaven av Mitsubishi L200 løfter et allerede barskt design ytterligere et hakk. 18 tommers mattsorte lettmetallfelger med 265/65 R18 knastedekk er et synlig eksempel.

Det samme er Antec frontbøyle med lyktefeste, Lazer Triple-R LED ekstralys, panserbeskytter, vindavvisere, fastmontert tilhengerfeste og stilfull foliering. Summen er en pickup folk snur seg etter!

Bilen er 5.305 mm lang (Double Cab), 1.815 mm bred og 1.780 mm høy. Akselavstanden er 3.000 mm, og bakkeklaringen er 205 mm. Egenvekten er 1.990 - 2.035 kg, avhengig av modell, og nyttelasten er hele 1.075 – 1.120 kg.

Dette er med andre ord en pickup med god lastekapasitet, som kan leases fra 3.950,- per måned med en startleie på kun 25.000 kroner.*  

LES MER: mitsubishi-motors.no/x-edition

AVANSERT FIREHJULSTREKK
Et avansert firehjulstrekksystem – Super Select 4WD-II – kontrollerer kraft og bremsing til hvert enkelt hjul for å sikre maksimal stabilitet og veigrep, uansett underlag.

Til systemet hører to låsbare differensialer, lavgirserie og fire alternative kjøreprogrammer – grus, gjørme/snø, sand eller steinete underlag. Dette gir alle muligheter for optimal fremkommelighet og sikkerhet.

(artikkelen fortsetter under bildet)

Bytte av innstillinger gjøres enkelt i midtkonsollen – 2H for normale kjøreforhold, og 4H for krevende kjøreforhold. Disse innstillingene kan byttes i opptil 100 km/t. Når forholdene blir ekstra vanskelige, eller for offroad kjøring, kan man stoppe og velge enten 4HLc- eller 4LLc-modus.

I begge disse modusene er senterdifferensialen låst. Da fordeles drivkraften 50/50 mellom for- og bakaksel, slik at veigrep og manøvreringsevne på røft underlag blir optimalt.

GOD BÅDE PÅ OG UTENFOR VEI
Svingradius på 5,9 meter er klasseledende, og er med på å gjøre Mitsubishi L200 lettkjørt og enkel å manøvrere også der det er trangt om plassen.

I bratte utforbakker er Hill Descent Control (HDC) en effektiv hjelper. HDC bruker automatisk bremsene for å opprettholde nåværende hastighet ved kjøring nedoverbakke. Bilføreren kan da konsentrere seg mer uforstyrret om styringen uten å måtte bremse manuelt.

Med Mitsubishi L200 har konstruktørene ønsket å gi bilen både gode offroadegenskaper, høy fremkommelighet og fin kjørekomfort på vanlig vei. Dette er oppnådd med et understell med forbedret hjuloppheng.

Dette består av et A-formet forhjulsoppheng som gir bedre stabilitet både på og utenfor vei, og en solid bakaksel med mulitistag bladfjærer som tåler tøft underlag og gir stor lasteevne.

FØRERPLASS Å TRIVES I
Samtidig leverer bilen god kjørekomfort på vanlig vei selv uten last, og den innvendige støyisolasjonen er god. Førerplassen er på linje med det man finner i en personbil.

Fra et velformet førersete som støtter godt der det skal støtte, har føreren god oversikt i alle retninger. Viktige funksjoner kan betjenes på rattet, og ellers er alt lagt til rette for trygg og enkel betjening.

(artikkelen fortsetter under bildet)

Bilen er bygget for å takle de utfordringene som melder seg. Robust konstruksjon og god lasteevne er viktige bidrag til dette. Lasteplanet har en største bredde på 1.470 mm, og er opptil 1.850 mm langt.

Høyden på karmene er 475 mm. Planet er utstyrt med forsterkede hjørner bak for å tåle ekstra belastning dersom lasten skulle flytte på seg.

Motorrommet er ekstra forsterket, og har dobbel låsemekanisme for panseret.

AUTOMATGIR
Mitsubishi L200 X Edition har en lettbygd 4-sylindret 2,3 liter turbodiesel motor med intercooler, doble overliggende kamaksler, 16 ventiler og et dreiemoment på solide 400 Nm.

Dette gir den kraften som trengs, både til yrkesinnsats og eventuelle fritidsaktiviteter. Auto Stop & Go er standard utstyr.

Bilen kan leveres med 6-trinns automatgir med girhendler bak rattet og Sports Mode. Det siste betyr at du kan gire opp eller ned selv for å få en mer sporty kjøreopplevelse.

360 GRADER OVERSIKT
Mitsubishi L200 er en av de mest robuste og pålitelige bilene i sin klasse. I nyeste utgave har den fått en rekke intelligente funksjoner som gir sikkerheten et ekstra løft. Her er listen over støttesystemer lang:

- Små og større parkeringsbulker er alltid irriterende. L200 har parkeringssensorer både foran og bak for å hindre dette. Sensorene gir lydsignal og varsel på display når noe nærmer seg. Farten vil også automatisk bli kontrollert dersom du vet et uhell skulle akselerere.

- Ved parkering er det svært god hjelp i Multi Around Monitor-systemet. Dette omfatter kameraer foran, bak og på sidene – inkludert fugleperspektiv, og viser hva som finnes i blindsonene. Dermed blir selv ekstra kronglete parkeringer enklere.

(artikkelen fortsetter under bildet)

EFFEKTIV RYGGEVARSLER
- Blindsonevarsler med sensorer på støtfangerne gir varsel om biler som nærmer seg i blindsonen.

- Til utstyret hører også frontkollisjonsvarsel med bremseassistanse. Når dette systemet «ser» en mulighet for kollisjon forfra, blir bilens hastighet automatisk redusert.

- Ved rygging ut fra parkeringsplass eller oppkjørsel overvåkes sidene bak på bilen med en radar, og føreren blir varslet dersom en bil nærmer seg.

Og det stopper ikke her. Med på listen finnes også kjørefeltvarsler, bakkestartassistent, tilhengerstabilisering og fjernlys­assistent.

Av utstyr for passiv sikkerhet har Mitsubishi L200 blant annet syv kollisjonsputer. Det solide sikkerhetskarosseriet har ekstra forsterkninger strategisk plassert på kritiske punkter for å absorbere og fordele kollisjonskrefter.

LES MER: mitsubishi-motors.no/x-edition

*Bindingstid 36 mnd/45.000 km. Startleie ekskl. mva. 25.000. Totalpris ekskl. mva. kr 171.676. Tilbudet gjelder et begrenset antall biler og forutsetter registrering innen 31.12.2020.

-------------------------------------------------------------------------------------

– VELDIG BRA BÅDE PÅ OG UTENFOR VEI

– Det er totalinntrykket som er hovedpoenget. Her stemmer det meste. Det sier prosjektleder Knut Haslund i Sandås Anlegg AS i Froland ved Arendal når vi spør hva han liker best med den nye Mitsubishi L200 X Edition som han kjører til daglig.

Hverdagen til Knut består av mye farting rundt om til de forskjellige anleggsplassene firmaet er aktive på. Dette betyr en årlig kjørelengde på 20.000 – 25.000 kilometer, så det blir mye tid bak rattet – og god anledning til å teste hva bilen står for.

– Mitsubishi L200 Pickup er en flott bil, og den innfrir forventningene på alle områder. Med både høy- og lavserie, og to differensialsperrer, står man aldri fast, selv om det kan være krevende forhold på mange anleggsplasser.

En av detaljene jeg liker litt ekstra godt, er den effektive hill descent-funksjonen, som låser bilen til lav hastighet i bratte utforkjøringer, sier han.

– Hva med kjøring på vanlig vei?

– Her er L200 pickup veldig komfortabel, det blir nesten som å kjøre personbil.

– Kjører du mye med tilhenger?

– I denne jobben blir det en god del av det, ja. Også her fungerer alt som det skal, med en automatgirkasse som responderer greit, fastslår Knut Haslund.

Sandås Anlegg AS holder til på Blakstadheia næringsområde, noen få kilometer utenfor Arendal. Entreprenørfirmaet har for tiden 25 ansatte, og leverer alle slags anleggstjenester. Virksomhetsområdet er hovedsakelig i tidligere Aust-Agder fylke.

(artikkelen fortsetter under bildet)

– Totalinntrykket er det som overbeviser aller mest med Mitsubishi L200 X Edition, fastslår Knut Haslund i Sandås Anlegg AS i Froland.

--------------------------------------------------------------------------------

– GOD BIL OG SUPER FORHANDLER

Lars Kristian Wien i Wien Bygg på Dokka fikk sin fjerde Mitsubishi L200 i midten av august i år. Han kjøpte den første pickupen hos den lokale forhandleren Haraldsen Auto i 2005, og siden har det blitt L200 for ham, supplert noen år med en Outlander som privatbil fra 2007.

– Det var litt tilfeldig at jeg byttet nå, men med en årlig kjørelengde på 30.000 – 40.000 kilometer begynte 2015-modellen å ha gått ganske mye, sier Lars Kristian Wien, og legger til at en av flere viktige egenskaper ved Mitsubishi L200 pickup er at bilen fungerer veldig godt med henger.

– Med den ekstra tyngden bakpå – opptil 3.100 kg - kjører den nesten enda bedre enn uten henger, sier han, og legger til at det er det er mye bra med nye L200:

– Forbruket er lavt, selv med henger kjører jeg greit på under literen på mila. Gode seter, og så er støynivået lavt. Bra dreiemoment og 6-trinns automat gjør at hele drivverket er hamonisk.

Kjørekomforten er veldig bra, så dette er bilen jeg bruker både til hverdag og fest. God i terrenget er den også, sier Lars Kristian, som i tillegg til byggvirksomheten driver gård med korn og skog sammen med sin far. Også her blir pickup’en veldig nyttig!

– Flere L200 på rad – hva er hemmeligheten bak valget?

– At jeg er fornøyd med bilen, og – ikke minst – at jeg har en lokal forhandler som er fantastisk. Haraldsen Auto på Dokka er suverene på service, og trenger jeg erstatningsbil får jeg tilsvarende modell uten diskusjon, slutter Lars Kristian Wien.

Mitsubishi L200 pickup fungerer veldig godt med henger, fastslår Lars Kristian Wien i Wien Bygg på Dokka.

LES MER: mitsubishi-motors.no/x-edition







toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Snart kan du bestille Enyaq Coupé
Fortsatt står mange i kø for å få sin etterlengtede Enyaq. Likevel åpner importøren neste uke for bestilling av en ny toppmodell i serien.
Les mer
layid-bilde1
BMW fornyer SUV-toppen
Fire år etter lanseringen får 7-seteren BMW X7 nå et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger.
Les mer
layid-bilde2
Snart kan du bestille Aygo X
Toyotas nye småbil er bestillingsklar fra 19. mai og de første bilene er på plass til sommeren.
Les mer
layid-bilde3
Solterra klar for bestilling
Nå presenteres prisene på Subaru Solterra som leveres med firehjulsdrift som standard.
Les mer
layid-bilde4
Nå kan du bestille toppmodellen T-Roc R
Volkswagen har nylig foretatt et ansiktsløft av T-Roc. Nå er den potente toppmodellen bestillingsklar.
Les mer
layid-bilde5
Sporty alternativ med stjerne i grillen
Når Mercedes-AMG lanserer sin nye EQE 43, blir den en direkte utfordrer til Porsche Taycan. Det kan bety suksess.
Les mer
layid-bilde6
Ladbar S-Klasse med firehjulsdrift
Nye Mercedes-Benz S-Klasse kan nå bestilles som ladbar hybrid med 4MATIC firehjulsdrift.
Les mer
layid-bilde7
Hyundai oppgraderer bestselgeren
Under et år etter at bilen kom på markedet foretar Hyundai oppgraderinger på Ioniq 5 som skal gjøre bilen enda mer attraktiv.
Les mer
layid-bilde8
Sterkt forsinket til Norge
Les mer
toppsak-bilde9
Første elbil fra AMG i salg
Mercedes-AMG legger lista høyt når de lanserer sin første elbil - EQS 53 4Matic+.
Les mer
layid-bilde10
Nytt alternativ fra Maxus
Les mer
layid-bilde11
Norsk lansering for ny C-Klasse
Les mer
layid-bilde12
Bestillingsklar Mercedes EQB
Les mer
layid-bilde13
T-Roc i ny tapning
Selv om elbilene dominerer registreringsstatistikken, er det fortsatt et marked for bensin- og dieselbiler. Volkswagen vil ha sin del av kaka, og nå starter salget av en oppgradert T-Roc.
Les mer
layid-bilde14
Salgsstart for Volkswagen ID.5
Nå starter Volkswagen salget av ID.5-modellene. Det er ikke bare hekken som skiller dem fra ID.4.
Les mer
toppsak-bilde15
Smell for ladehybrider i 2022
I den nye regjeringens tilleggsnummer til Statsbudsjettet for 2022 er det ikke lagt opp til å innføre moms på dyrere elbiler. Men de som har elbil som firmabil må betale mer skatt. Dessuten får ladbare hybrider en kraftig avgiftssmell fra årsskiftet.
Les mer
layid-bilde16
NIO åpner for bestilling
Les mer
layid-bilde17
Cupra Born er priset og salgsklar
Les mer
layid-bilde18
Første ladbare hybrid fra Lexus
Nå starter salget av den første ladbare hybriden med Lexus-logo. Drivlinjen er hentet fra RAV4.
Les mer
layid-bilde19
Nissan har priset Ariya
Nissan har nå offentliggjort prisene på el-SUV-en Ariya. De starter på 400.000 kroner for enkleste utstyrsnivå og minste batteripakke, og du må plusse på 120.000 for å få den med firehjulsdrift. Leveringene starter neste sommer.
Les mer
layid-bilde20
Kia favner bredere med nye EV6-varianter
Kia lanserer nå EV6 med flere drivlinjer og i nye utstyrsversjoner. Med en mindre batteripakke og bakhjulsdrift starter prisen på 419.000 kroner.
Les mer
layid-bilde21
Nye Peugeot 308 er priset og salgsklar
Les mer
layid-bilde22
Toyota Yaris Cross klar for Norge
Les mer
layid-bilde23
Polestar senker prisene
Konkurransen i elbilmarkedet er knalltøff om dagen. Nå senkes prisen på Polestar 2 Single Motor med inntil 40.000 kroner.
Les mer
layid-bilde24
Snart kan du bestille EQS
Den 17. august åpner Mercedes-Benz for bestilling av den nye luksusmodellen EQS. Prisene starter på 935.000 kroner.
Les mer
layid-bilde25
Nå kan du bestille den heftige Mach-E GT
Norske kunder har tatt godt imot Mustang Mach-E. Nå åpner Ford for bestilling av toppmodellen med inntil 487 hestekrefter.
Les mer
layid-bilde26
Bestillingsklar Yaris Cross
Les mer
toppsak-bilde27
Peugeot viser ladbar stasjonsvogn
Peugeot viser nå neste generasjon 308 SW - en praktisk stasjonsvogn som også skal tilbys som ladbar hybrid.
Les mer
layid-bilde28
Gunstige priser på ny MG
Les mer
layid-bilde29
Nå kan du bestille ny Polo
Den norske Volkswagen-organisasjonen åpner nå for bestilling av nye Polo. Kun én variant skal tilbys, men den er til gjengjeld godt utstyrt og skreddersydd for Norge.
Les mer
layid-bilde30
Vy utvider bilutvalget
Fra 15. juni ruller Vy ut 30 nye Tesla Model 3 som en del av utleietilbudet. «Turbilene» supplerer dagens Vybiler og kan leies for kortere og lengre perioder.
Les mer
layid-bilde31
Lexus NX låner Rav4-teknologi og blir ladbar
Lexus var blant hybridpionerene. Til glede for norske kunder adopterer Lexus nå Rav4-teknologien til ny NX som med kodebetegnelsen NX 450h+ blir Lexus' første ladehybrid. Til Norge kommer bilen mot slutten av året.
Les mer
layid-bilde32
Volvo åpner for bestilling av C40
I dag åpner Volvo for bestillinger av C40 Recharge, merkets første helelektriske crossover. Norske kunder kan bestille bilen direkte i Volvo Cars’ nettbutikk eller besøke en Volvo-forhandler og få hjelp til å bestille der.
Les mer
layid-bilde33
VW oppdaterer Tiguan Allspace
Nå kommer en midtlivs oppdatering av Tiguan med lang akselavstand og tilnavnet Allspace.
Les mer
layid-bilde34
Nå dumpes prisen nok en gang
Les mer
toppsak-bilde35
Mange fikk sin nye bil i april
Det ble registrert 13.166 nye biler i april. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en økning på nesten 80 prosent.
Les mer
layid-bilde36
Økt potensial for Norges mest solgte
Den er månedens mest solgte bilmodell i Norge, men varianten som er lansert i dag vil øke interessen for ID.4 betydelig.
Les mer
layid-bilde37
Nå er de første prisene klare
Hva sier du til kombinasjonen 585 hester, firehjulsdrift og lang rekkevidde til under 600.000 kroner? Om det frister må du være tålmodig, men et mer nøkternt alternativ kan Kia levere innen året er omme.
Les mer
layid-bilde38
Volvo vil over til netthandel
Volvo Cars har gitt klart uttrykk for at de forventer at bilsalg i fremtiden vil foregå på nett, uten at du trenger oppsøke en forhandler. Nå er de første brikkene på plass.
Les mer
layid-bilde39
Tesla vil ha enda større del av kaka
Tesla Model 3 er Norges suverent mest solgte bilmodell om vi summerer tallene fra 2019 frem til i dag. Nå tar Tesla grep som kan gi dem innpass i et helt nytt segment.
Les mer