Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Disse bildene er tatt på og ved Nürburgring og viser neste generasjon Range Rover med kodenavn L460 i normal og lang utførelse. I dagens versjon er akselavstanden strukket rundt 20 cm i den lange utgaven som også er mer luksuriøs og eksklusiv enn den ordinære. Vi regner med forskjellen vil bli tilsvarende i 2022-versjonen som her er avbildet tungt maskert. Ifølge våre kilder skal bilen presenteres på våren mens salget av 2022-modellen startet på høsten. En ny Range Rover Sport vil følge rundt et år senere. Bilen skal bygges på en nyutviklet plattform med betegnelse MLA (Modular Longitudinal Architecture) som også skal ligge under neste generasjon Jaguar XJ og flere modeller fra de to merkene i fremtiden. Plattformen er klargjort for batterielektriske biler i tillegg fossildrevne og hybrider. JLR har allerede avslørt at de satser tungt på elbiler fremover, og det er forventet at luksussedanen XJ først kommer som elbil når den presenteres i løpet av 2021. Med hensyn til Range Rover er det ventet at den først lanseres med de nye rekkesekserne med mild hybridteknologi som allerede tilbys i dagens Range Rover. Modellen kommer også som ladbar hybrid, men neppe som ren elbil i første omgang. Den ladbare hybriden forventes å ha en elmotor på hver aksel mens dagens kun har én elmotor. Dermed kan effekt og dreiemoment økes fra dagens 404 hk / 640 Nm.
|