Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
M3 har alltid vært en av mine favoritter fra BMW. Den gir en brutal kraft, men en pinnestiv kjøreopplevelse. Etter å ha kjørt «light»-utgaven har jeg fått en ny favoritt på listen over topp 10-biler. M340i xDrive er naturligvis ikke like rå som en M3, men den har X-faktoren som gjør den til en drøm. Du må imidlertid vite hvilken knapp du skal trykke på for å få bilen i godlaget. Den heter «Sport». Et par trykk der, og du er i himmelen. «Sport Plus» gir deg både en rå bil med herlig akselerasjon, men også lyden, i form av turtall og putring og små smell fra eksosanlegget. Lekebil Det eneste jeg savnet under testkjøringen var sommerdekk og tørre, svingete veier. M340i xDrive må være en drøm på det store norske fylkesveinettet, hvor ingeniørene ALDRI brukte linjalen. Er du en god sjåfør, du er gjerne det når du kjøper en M, vil du naturligvis også kunne kose deg på glatte vinterveier. Små marginer PS: En ny generasjon M3 er rett rundt hjørnet. Den vil bli tilbudt både med RWD og M xDrive og manuelt og automatgir, til glede for både entusiaster og purister. M 340i er naturligvis like praktisk som en hvilken som helst 3-serie. Den har imidlertid vokst en del siden jeg kjørte 320 som skolebil for fryktelig mange år siden. Skoleeksempel Men det er under panseret M-en skiller seg fra røkla. Om noen år, når alle kjører elbil, er det slike biler man drømmer seg tilbake til. Det er også et «statement» i 2020 å betale millionbeløp for en 3-serie. Den svært velutstyrte pressebilen koster nesten 1,1 millioner kroner, mens startprisen ligger over 800.000 kroner. Da er det nok (dessverre) mange som heller fristes av en avgiftsfri bil med ledning. Vi synes:
|