Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Verdenspremieren for BMW i4 er kun noen få måneder unna. I den siste testfasen av kjøredynamikken ligger ifølge produsenten fokuset på integrasjonen mellom de elektriske kreftene, hjulopphenget og styringen. Den spontane kraftleveransen skal balanseres på velkjent BMW-maner under alle vær- og føreforhold. Finjusteringsprosessen som nå pågår, er den som til syvende og sist gir BMW i4 sin unike karakter. Muskelbunt Men BMW lover at enda mer imponerende enn selve akselerasjonen, er kjøreresponsen i BMW i4. Et helt eget oppsett for dempersystemet reduserer den typiske bevegelsen hvor man gjerne opplever at bilen «setter seg» under kraftig akselerasjon. Sammen med et nyutviklet antispinn-system som jobber lynraskt og presist, sørger det for maksimalt grep og stabilitet når gasspedalen virkelig får kjenne på trykket fra skosålen. Ikke bare rett frem Forutsetningene for den ettertraktede smidigheten og presisjonen er forankret i konseptet BMW i4 bygges på; lang akselavstand, bred sporvidde, egen hjulstilling, store dekkdimensjoner, høy torsjonsstivhet, lavt tyngdepunkt og vektbalanse. Umiskjennelig BMW BMW i4 bygges på femte generasjon BMW eDrive-teknologi. Den elektriske motoren, ladeenheten og høyspenningsbatteriet er helt nyutviklet og gjør det mulig for BMW å ta et nytt og viktig fremskritt med de elektriske drivlinjene. Batteripakken i BMW i4 har en kapasitet på rundt 80 kWt, som vil gi en elektrisk rekkevidde på opptil 600 km (WLTP). Bredt spekter BMWs portefølje av elektriske biler vil da bestå av fire vidt forskjellige modeller; BMW i3, BMW iX3, BMW i4 og BMW iX. I 2023, to år tidligere enn opprinnelig planlagt, vil BMW Group tilby 25 ladbare modeller, hvorav minst halvparten av dem vil være rene elbiler.
|