Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Batteripakken i de tre modellene får bruttokapasiteten økt fra 14,1 til 17,9 kWt, noe som gir bilene en elektrisk rekkevidde på inntil 73 kilometer (A6 sedan 50 TFSI e) basert på WLTP-syklusen. Bilene har en ombordlader med kapasitet på 7,4 kW slik at de kan fullades på rundt to og en halv time fra en dedikert ladeboks. Selv om batteriet har større kapasitet er ikke de fysiske målene endret, så bagasjerommet har identiske mål som tidligere – hvilket innebærer 405 liter for en A6 Avant og 465 liter for en Q5. For A6 innebærer det en reduksjon på 160 liter sammenlignet med fossilutgavene. Nye A6 Avant 50 TFSI e har en samlet effekt på 299 hestekrefter og maks dreiemoment på 450 Newtonmeter og kombinerer en 2-liters bensinmotor med en elmotor på 105 kW. Alle bilene har en ny kjøremodus som gjør at du kan lade batteriet fra forbrenningsmotoren i de tilfeller du skal inn i en utslippsfri sone hvor du må kjøre elektrisk. Q5, A6 Sedan og A7 Sportback er som før tilgjengelige i to styrkegrader – som 55 TFSI e med 357 hk og som 50 TFSI e med 299 hk. Begge kombinerer en 2-liters TFSI-motor med en elmotor som sitter integrert i den 7-trinns S tronic girkassen. I tillegg til disse modellene har Audi ladbare hybrider basert på A3, Q3, Q7, Q8 og A8, så plug-in-familien begynner å bli ganske omfangsrik.
|