Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Fra før av har vi Raptor, XLT, Limited, Wildtrak, Thunder og den rallyinspirerte MS-RT. Til høsten kan du plusse på med Stormtrak og Wolftrak. At Ford gjør noe riktig med Ranger er det liten tvil om, for modellen ble den mest solgte pickupen i Europa og i Norge i 2020. Og kundene har åpenbart stor apetitt på spesialversjoner. – Kunder i Norge og i resten av Europa har virkelig falt for designet og den imponerende kapasiteten som Ranger har. Vi ønsker å tilby mer av begge deler og å gi kundene våre enda flere valgmuligheter, derfor har vi utviklet nye Stormtrak og Wolftrak, sa Espen Markussen, salgssjef nyttekjøretøy hos Ford Motor Norge, i et pressemøte mandag formiddag. Også disse pickup-variantene skal produseres i et begrenset antall. De første bilene ankommer de norske Ford-forhandlerne i løpet av høsten og kan bestilles i løpet av de neste ukene. Samtidig introduseres et nytt automatisk rulledeksel til lasterommet på Wildtrak Double Cab - som kan lukkes og åpnes elektrisk ved bruk av enten nøkkelen, fra kupeen eller med en knapp plassert på innsiden av lasterommet. Sensorer skal gjøre at verken fingre blir klemt eller lasten ødelagt når dekselet går igjen. Dette tilvalget kommer som standard på nye Ranger Stormtrak Double Cab. Stormtrak-versjonen bygger på Wildtrak-serien, men kommer med enda flere komfortfunksjoner og et unikt design. Alle Stormtrak-modellene kommer med 213 hesters bi-turbo EcoBlue dieselmotor med dreiemoment på opptil 500 Nm. Firehjulsdriftsystemet har valgmuligheter for både bakhjulsdrift og lav-serie firehjulsdrift. Lakkfargen Rapid Red er visstnok unik for Ranger Stormtrak, men du kan også få fargene Frozen White, Sea Grey og Blue Lightning. Dekaler på panseret og på sidene av bilen, komplementert med 3D Stormtrak-logoer, svart støtfanger bak og sportsbøyle skal sørge for å skille denne fra de andre variantene. Et tonns nyttelastkapasitet og maks tilhengervekt på 3.500 kilo er likt som på andre Rangere. Innvendig har Stormtrak fått røde kontrastsømmer og spesialtilpassede seter med det samme skinnet som brukes i Performance-pickupen Ranger Raptor, med brodert Stormtrak-logo - for den som er opptatt av slikt. Broren, Wolftrak, er på sin side "utviklet for kunder som vil ha en skikkelig arbeidshest og en tøff ujålete pickup", ifølge Ford selv. Versjonen er basert på XLT-serien og er utstyrt med Fords 170 HK 2-liters EcoBlue-dieselmotor med 10-trinns automatgirkasse. Et firehjulsdriftsystem som kan skiftes til bakhjulsdrift og motsatt mens du kjører, elektronisk differensialsperre på bakhjulene og All-Terrain-dekk tilpasset terreng er standard i denne utgaven. Det samme er lavserie med drift på alle fire. Ford forventer at Wolftrak vil bli spesielt etterspurt av kunder som jobber innenfor landbruk og skogbruk - så vel som privatpersoner. Den store sportsbøylen skal ikke bare gi bilen tøft utseende, den kan samtidig brukes til feste av last og annet utstyr. Fargen Conquer Grey skal sammen med gjennomgående matt svarte detaljer, 17 tommers svarte aluminiumsfelger, stigtrinn og mørke Wolftrak-merker, gi denne versjonen sin særegne stil. Inni kupeen er det Wolftrak-logoer, et matt svart instrumentpanel og dørmatter "som tåler all slags vær" som skal gi særpreg. Stormtrak skal koste fra 569.125 kroner mens Wolftrak får en veiledende pris fra 489.125 kroner.
|