Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Volvo vil over til netthandel Volvo Cars har gitt klart uttrykk for at de forventer at bilsalg i fremtiden vil foregå på nett, uten at du trenger oppsøke en forhandler. Nå er de første brikkene på plass. |
||||||||||||||||
Volvo Cars presenterte nylig en ny global satsing på netthandel. I Norge er Volvo allerede langt framme på netthandel og utvider nå satsingen. Løsningen er jo ellers godt kjent fra Tesla som kun selger sine biler via nett. – Nå kan norske kunder tegne bilabonnement eller kjøpe bil akkurat når de selv ønsker det, enten de besøker en Volvo-forhandler, surfer på nettet hjemme eller svipper innom en pop-up-butikk i byen, sier Hermod Wallestad, som leder Volvo Cars’ onlinesatsing i Norge. Når netthandelssatsingen nå utvides kan kundene, i tillegg til å tegne bilabonnement, også velge å kjøpe bilen i Volvo Cars’ nettbutikk. Volvo tilbyr utelukkende ladbare biler i nettbutikken. I Volvo er de ladbare bilene samlet under modellparaplyen «Recharge». Fleksibelt abonnement – Gjennom bilabonnement tilbyr vi full fleksibilitet for kunder som ønsker det. Man slipper å være redd for at bilen taper seg i verdi på bruktmarkedet, og i tillegg trenger du ikke tenke på ting som service eller dekkskift. Det kan inkluderes i månedsprisen og er da noe Volvo ordner, sier Wallestad. Care by Volvo-kundene kan abonnere på elbilen XC40 Recharge Pure Electric til en fast månedspris som starter på 7590 kroner før eventuelle tilvalg, dersom man velger tre måneder bindingstid. Dersom man ønsker å binde seg til en tre-årskontrakt starter månedsprisen tusen kroner lavere. Bekymringsfritt kjøp – Når man kjøper en elbil fra Volvo, vil tre års service, tre års forsikring, garanti, veihjelp, og bytte av slitedeler som vindusviskere og bremseklosser være inkludert i en servicepakke som følger med. Dette gir stor verdi til kunden og et veldig bekymringsfritt bilhold, sier Wallestad. Samarbeider med forhandlerne Forhandlerne vil stå for en essensiell del av kundeopplevelsen og være ansvarlige for viktige tjenester som salgsveiledning for kundene, klargjøring og utlevering av biler, samt service og vedlikehold. Volvo Cars’ har en ambisjon om at halvparten av det globale salget skal skje via den nye netthandelskanalen innen 2025. – Alle kunder kan, som i dag, besøke en Volvo-forhandler for å få hjelp når de skal kjøpe bil, selv om vi utvider netthandelssatsingen. Kundens mulighet til å besøke en av våre forhandlere vil fortsatt være en svært viktig del av hvordan Volvo selger sine biler, sier Wallestad. Volvo Cars har tilbudt bilabonnementet Care by Volvo i Norge et år allerede, og selskapet ser at de når nye og yngre kundegrupper gjennom abonnement. 85 prosent av abonnentene har kommet til Volvo fra andre merker, og kundene er i snitt 12 år yngre enn de som kjøper eller leaser en ny Volvo. Snittalderen til Care by Volvo-kundene er 42 år. Slik vil Volvo helst at du abonnerer på din neste bil:
|