Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Siden introduksjonen av den legendariske BMW 2002 på slutten av sekstitallet, har kompakte, kjøreglade biler med to dører vært en del av kjernen til BMW. Første bil som bar navnet BMW 2-serie Coupé ble lansert i 2014, og nå er tiden snart inne for en helt ny generasjon. Selv om alt er nytt er oppskriften klassisk: Bakhjulsdrevet oppsett, vektbalanse tett på 50:50 mellom akslene, et ekstremt vridningsstivt karosseri, et chassis bygget for dynamikk og svinger, og ikke minst – solid med krefter under panseret. Modellen som nå testes til ytterste på Nodsløyfa er den helt nye BMW M240i xDrive med en rekkesekser på 374 hk under panseret. Med 8-trinns automatgirkasse og xDrive firehjulsdrift, plantes ifølge BMW kreftene i asfalten for maksimalt grep og kjøreglede under alle vei- og føreforhold. Samspillet mellom firehjulsdriftsystemet og M sportsdifferensialen på bakakselen er en vesentlig faktor for den kompakte kjøregleden bilen byr på, både rett frem og gjennom svingene. Les også: BMW M2 på bane og vei Karosseridesignen til den helt nye BMW 2-serie Coupé preges av både klassiske og nye BMW-linjer. Enn så lenge er detaljene godt skjult under kamuflerende deksler og folie, men snart vil bilen vises i all sin prakt. – I et år hvor mye vil handle om helelektriske BMW iX og BMW i4, så trekker vi også kaniner som en ny generasjon kompakt coupé opp av hatten. Det er ikke alle bilprodusenter forunt å kunne by på kjøreglede i alle fasonger og størrelser, men for oss i BMW er også denne delen av historien en del av fremtiden, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge. Vi loves mer informasjon om helt nye BMW 2-serie Coupé om ikke så lenge, og ifølge vår lanseringskalender starter leveringene mot slutten av året.
|