Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Egenskapene fra Vito Tourer med forbrenningsmotor videreføres til den elektriske varianten som har en rekkevidde på opptil 366 kilometer (WLTP). Den elektriske drivlinjen driver forhjulene med en toppeffekt på 204 hestekrefter, og maks dreiemomentet er på 362 Nm. Dette gir bilen en standard topphastighet på 140 km/t, med mulighet til å øke denne til 160 km/t. Energien lagres i et litium-ion batteri som er plassert lavt og sentrert under gulvet. Den lave plasseringen bidrar til at plassen i kupeen ikke påvirkes, slik at størrelsen er tilsvarende dagens Vito Tourer med fossilmotor. Batterikapasiteten er på 100 kWt (installert). Les også: Eksklusiv varebil Mercedes-Benz eVito Tourer Long Range har mulighet for hurtiglading med opptil 110 kW. Det gjør at bilen kan lades fra 10 til 80 % på rundt 45 minutter. Med en AC lader på opptil 11 kW tar det i underkant av 10 timer til batteriet er fulladet. To lengder
Mer luksus? Sjekk ut Mercedes-Benz EQV Bilen leveres ifølge importøren med et høyt nivå av standardutstyr, hvor blant annet aktiv bremseassistent, cruise-kontroll, forvarming av kupé, DAB+, regnsensor og lettmetallfelger er inkludert. Mercedes-Benz eVito Tourer er understellsbehandlet for å sikre best mulig motstand mot ytre påvirkninger under norske forhold. Bilen er nå i salg og har en introduksjonspris fra kr 552.900. En typisk konkurrent til bilen er Volkswagens nye Multivan som kommer på markedet til høsten. Som ekstrautstyr kan du montere takstativ med en vekt på opptil 75 kg.
|