Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det er to og et halvt år siden siste generasjon 911 med internkode 992 så dagens lys, men stadig kommer nye varianter av Porsches klassiske sportsbil. Du finner dem alle på vår samleside for Porsche. Nå er turen kommet til 911 GTS som posisjonerer seg mellom Carrera S og de mer ekstreme GT3- og Turbo-variantene. GTS-betegnelsen er 12 år gammel og brukes over hele modellporteføljen til Porsche – fra Cayman og Boxster til Panamera og Cayenne. I tilfelle 911 kan du velge mellom fem varianter:
I alle tilfeller er 8-trinns PDK eller 7-trinns manuell girkasse standard, samt GTS-spesifikt sportschassis (10 mm senket) med Porsche Active Suspension Management (PASM). Bremsesystemet er hentet fra 911 Turbo. Tradisjonen tro er GTS-modellene pyntet med svarte eksteriørdetaljer. Svart er også den dominerende fargetonen i interiøret hvor det nye PCM infotainment-systemet er på plass. Den turbomatede 3-liters boxeren i nye 911 GTS yter 480 hestekrefter og har et maks dreiemoment på 570 Newtonmeter – en økning på 30 hk og 20 Nm sammenlignet med forgjengeren (og en vanlig Carrera S). (saken fortsetter) En 911 Carrera GTS Coupé med 8-trinns PDK-kasse tar deg til hundre på 3,3 sekunder og videre til en potensiell toppfart på 311 km/t. Standard hjulutrustning er 20-tommers felger foran og 21-tommere bak. Sortlakkerte med senterbolt. Sportseksos sørger for godlåt slik du forventer en Porsche skal låte – vi anbefaler høyt lydnivå ved avspilling av videoen. Prisene spenner fra 1.897.900 kroner for en bakhjulsdrevet 911 GTS Coupé til kr 2.197.000 for en Targa 4 GTS.
|