Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
I første halvår ble det ifølge OFV registrert 2718 nye Ford Mustang Mach-E på norske skilter, den var øverst på statistikken i mai og nummer to bak Tesla Model 3 i juni. Les vår prøvekjøring av Mustang Mach-E Nå kommer modellen for dem som ønsker maksimalt med krefter. Mustang Mach-E GT har hele 465 hestekrefter og maks dreiemoment på 830 Newtonmeter. Via en boost-funksjon henter man ut ytterligere fem prosent over en kort periode. Nye Mustang Mach-E GT er utstyrt med to elektriske motorer, firehjulsdrift, avanserte MagneRide adaptive dempere som justerer seg etter valgt kjøremodus og et bremsesystem fra Brembo. Ford lover at kombinasjonen gir fantastiske kjøreegenskaper. Mach-E GT kommer også med en unik drivlinjekalibrering som gjør at mer av dreiemomentet blir fordelt til bakhjulene sammenlignet med de andre Mustang Mach-E med firehjulsdrift. Den kommer også med et nytt kjøremodus, «Helt utemmet», som er utviklet for å balansere bruken av krefter og dreiemoment for best mulig rundetider på bane. Bilen er priset fra 635.000 kroner, men det kommer også en egen lanseringsmodell i begrenset opplag. Ford hevder at Mustang Mach-E GT i praksis har alt utstyr som standard, man velger kun farge og eventuelt panoramatak. På lanseringsutgavene av Mach-E GT som først blir tilgjengelig for bestilling er bilen allerede utstyrt med panoramatak og i fargene Grabber Blue, Cyber Orange og Dark Matter Grey. Disse topp utstyrte lanseringsmodellene koster fra 658.000 kroner. Leveringene av nye Mustang Mach-E GT estimeres å starte mot slutten av året/tidlig i 2022.
|