Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Jeg ser det er bilforhandlere som endelig har begynt å tenke på mobile service-enheter etter at Vegvesenet har myket opp regelverket rundt bilreparasjoner. Men E-GAP i Italia har kommet litt lenger. De kjører rundt og leverer strøm. Du bestiller dem til en bestemt tid og et bestemt sted på appen. En liten elektrisk varebil kommer og lader din bil med forholdsvis raske 60 kW. Du betaler over appen, og behøver egentlig ikke være til stede. Om det blir fryktelig dyrt, aner jeg ikke – man betaler vel antakelig både for strømmen og for den tiden operatøren står der og kjeder seg. Men at det er behov for en slik tjeneste, kan det ikke være tvil om. Det store paradokset er jo at den elektriske bybiler ikke er egnet til by i det hele tatt, for de som bor i byer – i store leiegårder – sjelden har lademuligheter. Foreløpig er E-GAP tjenesten begrenset til Roma og Milano, men de er klare til å utvide både hjemme og utenlands. Og en rekke bilforhandlere har allerede knyttet seg opp mot dem, slik at når de selger en elbil, følger det også med et abonnement på E-GAP.
|