Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
EQS har ifølge importøren et høyt nivå av standardutstyr med blant annet AIRMATIC luftfjæring og DIGITAL Light som presist lyser opp veien uten å blende motgående trafikk. Skjermpakken med 12,8" OLED skjerm i midtkonsollen er standard på EQS 450+, mens kundene som velger EQS 580 4MATIC kan glede seg over den nye MBUX Hyperscreen som standard. I tillegg vil kundene finne utstyr som adaptiv cruise-kontroll, 360-graders kamera, navigasjon og KEYLESS-GO uten å måtte krysse av i listen for ekstrautstyr. Men du finner helt sikkert andre gadgets å krysse av for. Lang rekkevidde Med Torque Shift på 4MATIC-modellene fordeles momentet mellom for- og bakakselen intelligent og kontinuerlig. Slik sikrer systemet at den mest effektive motoren brukes i alle tilfeller, og gir en mye raskere respons enn med mekanisk firehjulsdrift. En ny generasjon batterier med betydelig høyere energitetthet introduseres hvor både EQS 450+ og EQS 580 4MATIC har et netto energiinnhold på 107,8 kWt. Den innovative programvaren for batteristyringen er utviklet internt og tillater skybaserte oppdateringer (OTA). Energistyringen holdes derfor oppdatert gjennom hele livssyklusen til bilen. Hurtiglading Ladetiden effektiviseres med intelligent termisk styring når navigasjon aktiveres med Electric Intelligence. Batteriet kan dermed forvarmes eller kjøles under kjøring slik at bilen når det ideelle temperaturvinduet for rask lading på en hurtigladestasjon. Med en cd-verdi fra 0,20 er EQS ifølge Mercedes den mest aerodynamiske produksjonsbilen i verden, noe som påvirker rekkevidden så vel som støykomforten positivt. Coupéformen, flat frontrute, optimalisert gulv og stort sett lukkede lameller er bare noen av elementene som bidrar til klasseledende aerodynamikk og god aeroakustisk ytelse. For å redusere vindstøy til et minimum har EQS gjennomgått flere omfattende utviklingstrinn med blant annet tallrike optimaliseringer innen dørstrukturer og forsegling. I tillegg har A-stolpene fått en spesialformet list og dørene har elektrisk innfellbare dørhåndtak. Hi-tec Den store buede skjermenheten ser ut til å sveve fra A-stolpe til A-stolpe, og er standardutstyr på EQS 580 4MATIC. Under en felles glassflate sitter tre skjermer som visuelt smelter sammen til inntrykket av én skjerm. Kontrollpanelene for det automatiske klimakontrollsystemet er plassert i det nedre området av det sentrale displayet og vises permanent slik at føreren og passasjeren foran kan justere temperatur og ventilasjon direkte. Multimediasystemet MBUX (Mercedes-Benz User Experience) har lærbar programvare som tilpasser kontroll- og skjermkonseptet til brukeren og gir vedkommende personlige forslag til flere av infotainment-, komfort- og kjøretøyfunksjonene. Bakakselstyring med en styrevinkel på opptil 4,5 grader er standard og bidrar til det praktiske og dynamiske inntrykket av EQS. – Flaggskipet EQS tar elbiler til et nytt nivå og imponerer med en fantastisk rekkevidde på opptil 780 kilometer. Nivået av standardutstyr er høyt, med fokus på komfort, sikkerhet og teknologi. Vi gleder oss til å snart kunne ønske den nye luksus-sedanen EQS velkommen på norske veier, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
|