Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Internasjonalt er Karoq Skodas nest mest solgte modell etter Octavia med over en halv million biler siden 2017, men i Norge står den i skyggen av storebror Kodiaq og har aldri nådd opp til de volumene forgjengeren Yeti hadde. Totalt det i perioden 2017 frem til i dag registrert 1947 nye Karoq på norske skilter, et beskjedent antall sammenlignet med Kodiaqs 6802 og Yetis 6532. Men også Kodiaq blir snart forbikjørt av nykommeren Enyaq – den er allerede registrert i et antall av 5183 bare i år, på tross av store leveringsproblemer og lange ventelister. Nye Karoq får kosmetiske endringer inkludert en mer markant grill, slankere hovedlykter og baklys for å fremstå som mer moderne. Nye hjul skal sammen med aerodynamiske detaljer og en ny hekkspoiler bidra til senket CO2-utslipp. Interiøret får nye farger og stoffer, om ønskelig produsert av bærekraftige materialer. På teknologifronten blir LED Matrix standard i tillegg til av bilen får flere nye assistentsystemer. Karoq tilbys med fem bensin- og dieselmotorer med effekter fra 110 til 190 hestekrefter. Det kraftigste alternativet, 2.0 TSI med 190 hk, er forbeholdt Karoq Sportline og leveres i kombinasjon med firehjulsdrift og automatkasse. 2.0 TDI med 150 hk leveres valgfritt med drift på to eller fire hjul, og de øvrige motorene kombineres med forhjulsdrift.
|