Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ny front med nye lykter, samt baklykter med ny signatur er de viktigste grepene i eksteriøret på den oppgraderte modellen. Les prøvekjøring av dagens modell fra bladet BilAutofil Nytt interiør I tillegg er den store 12,3 tommers førerinformasjonsskjermen konfigurerbar og kan levere den informasjonen som føreren ønsker. Nye C5 Aircross får også den nye generasjonen seter som er utviklet i tråd med Citroën Advanced Comfort. Dette er tilsvarende setene som finnes i ë-C4 og den kommende C5 X. Den tykkere og forbedrede stoppingen gir ifølge produsenten bedre sittekomfort over lang tid. Forsetene er selvsagt oppvarmet, og kan leveres med massasje. Det oppgraderte interiøret har også fått en ny midtkonsoll, som nå har fått e-Toggle-systemet for girskift, slik vi skjenner fra andre Citroën-modeller, og tilgang til å styre hybridens kjøreprogrammer og Grip Control for optimal fremkommelighet. I tillegg finner du et stort oppbevaringsrom, tilkobling og trådløs lading av mobiltelefon. Komfort i høysetet C5 Aircross er også utstyrt med bakseter som kan flyttes i lengderetningen med individuelt justerbare ryggvinkel. Dette gjør at bagasjevolumet enkelt endres fra 460 til 600 liter for hybridversjonen av C5 Aircross. For Norge er det selvsagt den ladbare versjonen av Citroën C5 Aircross Hybrid som er viktigst. Den leveres som i dag med 225 hestekrefter, 320 Nm med dreiemoment fra en drivlinje som lar deg kjøre inntil 55 kilometer helelektrisk. Nye C5 Aircross er på plass i Norge til sommeren.
|