Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ny toppmodell i serien blir X5 xDrive50i. V8-motoren med twin turbo og direkteinnsprøyting byr på hele 407 hk, men siden denne er uoppnåelig for de fleste kommer det heldigvis også mer moderate utgaver. X5 xDrive35i er for eksempel utstyrt med en 306-hesters rekkesekser med twin turbo og avansert Valvetronic ventilstyring. De som foretrekker diesel – noe de fleste gjør i denne bilklassen – kan velge mellom xDrive40d med samme effekt og hele 600 Newtonmeter, eller den rimeligste modellen, X5 xDrive30d med 245 hk og 540 Nm. Alle de nye modellene leveres i kombinasjon med 8-trinns automatkasse som skal bidra til økt kjøreglede og reduserte utslipp. Facelift Kjennere av X5 vil legge merke til endrede detaljer i front og hekk. Bilen har fått større luftinntak på sidene, og flere detaljer enn tidligere er utført i bilens lakkfarge. I tillegg er nye støtfangere på plass bak. De doble hovedlyktene på ”nye” X5 er, for de som velger Xenon lykter, utstyrt med LED corona-ringer som fungerer som kjørelys. LED-innslag er det også i de L-formede baklyktene. Siste generasjon iDrive er på plass, og via denne kontrolleres alt av standard- og ekstrautstyr med hensyn til underholdning, navigasjon og telekommunikasjon. Bagasjerommet har en kapasitet på 620 liter som femseter og 1750 liter når baksetene legges ned. Takket være en tredje seterad får inntil syv personer plass om bord. Systemet for firehjulsdrift, xDrive, er videreutviklet i den nye generasjonen, og dette skal gi bilen mer dynamiske kjøreegenskaper enn forgjengeren. I tillegg er fjærer og dempere i de dyreste modellene modifisert.
|