Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi hadde spionbilder av denne for et halvt år siden, og da fortalte vi også litt om bakgrunnen til modellen. Det var ikke uten grunn vi omtalte den som en krympet Geländewagen, og tittelen blir ikke mindre passende nå som vi ser den i produksjonsdrakt. Her er det retrodesign for alle penga, høy bakkeklaring, firehjulsdrift og reservehjul på bakdøra. Den kan lakkeres etter den sedvanlige nesten-sort-til-nesten-hvitt skalaen som preger de fleste nye biler i dag, men jeg ville utvilsomt valgt et av de to friske innslagene – den grønne eller den knallblå. Selv om vi ikke får noe interiørbilde i denne omgangen, så lover Suzuki at det blir praktisk, elegant og «down-to-earth. «Den norske importøren har lovet at bilen kommer til Norge i løpet av høsten, så det er bare å glede seg. Kanskje de burde legge ut en reservasjonsliste?» Dette skrev vi i går, basert tidligere samtaler med PR-ansvarlig Lars Havre hos den norske Suzuki-importøren. Men nå har vi fått ny informasjon om at så ikke et tilfelle. Havre og hans organisasjon er svært entusiastiske til nye Jimny og skulle gjerne fått den på programmet så snart som mulig. Men drivlinjene den kommer med i første omgang og overgangen til WLTP gjør at de avventer inntil videre. Suzuki har jo allerede en «hybrid light» løsning i nye Swift, og en ladbar hybrid er nok heller ikke langt unna, så forhåpentligvis snakker vi bare om en liten forsinkelse før bilen er aktuell for Norge.
|