YrkesBil | |
|
Nå har Sveriges (verdens?) første almene el-vei åpnet. Et stort skritt på veien mot fossilfri landveitransport sier initiativtakerne.
|
Det har lenge vært snakk om å skille VW Truck & Bus enda mere ut, og gjøre det til et aksjeselskap. I følge tyske Handelsblatt er planene nå klare.
|
ULEMCo er et hydrogen-fokusert selskap i Storbritannia som gjerne bygger om til hydrogendrift. Nå har de gjort klar en Volvo, men droppet brenselcellene.
|
Volkswagen har oppgradert pickupen Amarok til 258 hk motor og priser bilen fra 514.900 kroner som varebil.
|
Lastebilen uten førerplass, med kapasitet på 20 tonn, skal settes i drift til høsten.
|
Team Verksted inngår nå partnerskap med verkstedkonseptet Alltrucks, som eies av Bosch, ZF og Knorr-Bremse. Dermed får den norske kjeden full tilgang til viktig teknisk informasjon og kompetanse.
|
Onsdag og torsdag denne uken skal all godstransport på hele Vestlandet registreres. Målet er å kartlegge alt gods som blir fraktet inn og ut av landsdelen.
|
Bussene skal settes i drift på totalt 13 ruter i hovedstaden neste år. Hvem som skal levere bussene til Unibuss, Nobina og Norgesbuss er ennå ikke kjent.
|
Denne gangen dreier det seg ikke om at BMW har kommet med flere i-modeller, men at de og deres speditører tar i bruk stadig flere elektriske biler i logistikk-kjeden.
|
I Tyskland diskuteres de nå hvordan man kan fremme bruk av elbiler. Eller, nærmere bestemt elektriske lastebiler. Fjern bomavgiften er et av forslagene.
|
Den er litt spennende denne historien: Volkswagen Truck & Bus har skrevet en ganske omfattende samarbeidsavtale med Toyotas datterfirma, Hino.
|
Volvo FL Electric skal barnet hete. Fødselen foregikk i full offentlighet på Gøta plats torsdag formiddag.
|
Stena Recycling hevder de blir først i verden med å ta i bruk elektriske kjøretøy med en totalvekt på 50 tonn. Men glem bilen du ser på bildet, det er ikke den de skal bruke.
|
Axess Logistics i Drammen har på forespørsel fra Mitsubishi laget denne praktiske kasseløsningen for arbeidsjernet L200.
|
Lars Beck gir seg som administrerende direktør i Iveco Norge AS, og som general manager for Iveco North Europe and Baltics. Nå jobber Iveco med å finne hans etterfølger.
|
Hvem er den beste DAF-mekanikeren i Europa? Én nordmann er med i kampen om tittelen.
|
Det var vel bare et spørsmål om tid, etter el-lastebiler, el-varebiler og el-busser at vi også skulle få en el-brannbil. Her er den første.
|
På nettet ble 770.000 kunstnere bedt om å gjøre noe på X-Klassen til Mercedes-Benz. Med imponerende resultater.
|
Groupe PSA bekrefter nå at de skal bygge Opel Vivaro, Citroën Jumpy og Peugeot Expert ved samme fabrikk i den britiske byen Luton. Fra 2019 deler varebilene konsernets EMP2-plattform.
|
«Daily Blue Power» er navnet på Ivecos «grønne» varebilserie. Med valget mellom lavutslipps dieselmotor, gassmotor og elmotor er tanken at du alltid skal få tilgang til bykjernene, uavhengig av miljøkrav og restriksjoner.
|
Med utvidelsen av «maut»-områdene til sommeren regner man med nye utgifter på ca. 2 milliarder euro årlig.
|
I Tyskland oppstår det akkurat nå et nytt fellesskap som heter fuel.net.
|
Amerikanske Workhorse Group, som akkurat nå konkurrerer om å levere elektrifiserte drivlinjer for US Post, har nettopp vist en ny el-varebil. Med en flygende assistent.
|
Innen EU er det noe som heter KV – kombinert transport – som gis solid støtte. Nå har definisjonen blitt endret.
|
Fin måte å feire fem-års dagen på: nå åpner BusStore en ny avdeling i Polen.
|