YrkesBil | |
|
Har beregninger som viser at ved å øke totalvektene vil man kunne øke effektiviteten med 12 prosent.
|
Mercedes-Benz har utstyrt Arocs med flere nyheter. Blant annet er drivlinjen fra Actros nå tilgjengelig for anleggsbilen.
|
Fords nye varebil i 1-tonn segmentet, Transit Custom, er klar for det norske markedet i april 2018. Året etter kommer en plug-in hybrid med elektrisk rekkevidde på 50 kilometer.
|
BERLIN: Mercedes-Benz har løftet på sløret for eVito. Når den kommer til Norge er uvisst, men vi har naturligvis allerede kjørt elvarebilen som vil bidra til å sette fart i elektrifiseringen av det norske varebilmarkedet.
|
…og det er et «worst case scenario» med fullastet henger, ifølge Tesla-gründer Elon Musk.
|
Den eksklusive avtalen har en verdi på 3,6 millioner dollar, i første omgang.
|
I forkant av nattens (norsk tid) avduking av Tesla Semi har selskapet sluppet en teaservideo på Instagram som viser litt mer av hva vi har i vente.
|
En amerikansk teknologibedrift har bygget en «Uber-aktig» tjeneste for lastebilbransjen, med norsk designhjelp. Nå får de utmerkelsen DOGA-merket 2017.
|
Etter rekordhøyt saltforbruk vinteren 2015-2016, ble forbruket redusert med 13 prosent i sesongen 2016-2017.
|
Hvis du er interessert i bærekraftig ingeniørkunst har du et vanskelig valg. Både Scania og Volvo er «Årets Bærekraftige Truck» ifølge seg selv og det italienske bladet Vado e Torno.
|
Det er mange og lange omveier som førte til den første produksjonsklare elbussen Daimler har vist, og skal bygge, i USA.
|
Södertälje kaster seg på gass-trenden og introduserer 13-liters sekssylindret gassmotor med 410 hestekrefter.
|
Toyota er klar med en ny generasjon Land Cruiser. Her får du velkjent fremkommelighet og komfort i en moderne innpakning.
|
Vi har lenge spurt om «hva er galt med trolley-bussen?» uten å ha fått noe overbevisende svar. Det er imidlertid stadig flere som forsøker å fortelle at det er slett ikke noe galt med dem, kanskje tvert imot.
|
125 store elektriske varebiler vi overhodet ikke kjenner i Europa, skal nå inn i utleieflåten til et av verdens største transportløsnings-firmaer: Ryder.
|
– Vi er ikke i Norge med våre elektriske varebiler ennå, men forhåpentlig vil det skje snart, sier avdelingsleder Stefan Meinert hos bilprodusenten som eies av Deutsche Post. Nå kommer også 20 kubikks påbygg etter påtrykk fra en baker.
|
Med X-klasse tetter Mercedes det «siste hullet» i porteføljen. Den kommer sent, men godt.
|
Eller kanskje den heller skal kalles Tesla-semi? Uansett: etter en del frem og tilbake har fabrikken nå sendt ut invitasjon til avdukingen av den store batterielektriske trekkvognen sin.
|
Bilutstillingen i Tokyo består – tro det eller ei – av meget mer enn fantasifulle personbil-konsepter. Vi finner faktisk noen fantasifulle varebilkonsepter der også. Her er to av dem.
|
Trevor Milton, mannen bak hydrogen-trekkvogna Nikola One, nøyer seg ikke med å selge lastebiler til norske kunder. Han vil gjerne bygge dem her også.
|
Sør-Trøndelags store elbuss-satsing er kåret til Årets lokale klimatiltak i KS’ og Miljøstiftelsen Zeros årlige klimakonkurranse for kommunesektoren.
|
BRUKTBIL: – Jeg vil gjerne selge mer brukt i Norge, men så lenge renten er som i dag og det er billig å skaffe penger, kjøper folk heller nytt. Dette er vanskelig å snu, sier avdelingsleder Torstein Hvile ved Scanias bruktbilsenter på Kløfta.
|
Besøksrekord igjen på den 8. utgaven av Oslo Motor Show! Her er bilder og resultater fra E-hallen, der en unik samling yrkesbiler ble vist frem til de mange fornøyde besøkende.
|
Aldri har vel de tyngre vært bedre representert på Oslo Motor Show i Varemessens haller på Lillestrøm.
|
I E-hallen på Oslo Motor Show finner du lastebiler som er så fine at du ikke skjønner at de blir brukt til transport på veien. Men de ruller tusenvis av kilometer hvert år, blir stelt godt med og er nå pyntet til fest!
|