Prøvekjørt | |
|
PRØVEKJØRT: Seat Ibiza er uten tvil en liten, smart og morsom bil å kjøre, men å gjemme spanjolen bort på internett fremmer ikke akkurat salget.
|
PRØVEKJØRT: Det er noe svært unorsk over enorme BMW X7.
|
NETTKJØRT: Nå kommer endelig MINI i helelektrisk utgave. Vi har kjørt bilen på amerikanske veier.
|
PRØVEKJØRT: Audi RS er som skapt for Autobahn og norske fylkesveier, men politisk ukorrekt som få.
|
PRØVEKJØRT: Det er komforten og det praktiske som er mest fremtredende i Porsche Cayenne E-Hybrid.
|
PRØVEKJØRT: Når du kjører bak en Kia ProCeed er det lett få inntrykk av at bilen foran er en Porsche.
|
PRØVEKJØRT: Du trenger ikke kjøre fort med AMG A 35 4Matic for å vekke oppsikt. Bare å vise seg på veien er nok. Den signalgule fargen og lyden fra de 306 hestene fikser resten.
|
PRØVEKJØRT: På vei til det uframkommelige for andre enn Jeep ofres gode asfaltegenskaper. Det er neppe noen forsakelse for Wrangler-menigheten.
|
PRØVEKJØRT: Porsche Panamera Sport Turismo GTS er isolert sett en flott bil. Samtidig er den praktisk. Den er fantastisk å kjøre, med umiddelbar respons. I disse downsizing-tider er V8 deilig. Men det er et men: GTS faller mellom flere stoler.
|
PRØVEKJØRT: Helt overraskende valgte Toyota å erstatte bortfallet av Avensis med å tilpasse den litt større og svært USA-populære Camry til europeiske krav. Men vil nordmenn ha en hybrid sedan hvor baksetet ikke kan legges ned på toppmodellen?
|
PRØVEKJØRT: Så er det bare å puste lettet ut for alle som har savnet firehjulsdrift på Toyota Prius - for endelig er den her, men med særdeles enkel AWD-teknikk.
|
PRØVEKJØRT: Nissan Qashqai var i fjor Europas mest kjøpte SUV. I seneste oppgradering gjeninnfører Nissan 4x4 i kombinasjon med automatgir.
|
Peugeot e-2008 kommer til å bli Peugeots viktigste bilmodell i Norge i 2020. Jeg skal forsøke å gi et oversiktlig svar på hvorfor.
|
MGs historie er proppet med sportslighet, men pris blir viktigste kampvåpen når det norske elbilmarkedet nå angripes med kompakt-SUV-en MG ZS EV.
|
Aggressiv prising kan gjøre elektriske Peugeot e-2008 til en av bestselgerne i 2020.
|
PRØVEKJØRT: Den svært kjøreglade Porsche Macan har fått en overhaling som har gjort den bedre på flere felt.
|
Når ny Golf lanseres tidlig i 2020 blir den fortsatt VWs viktigste bilmodell og ganske sikkert en bestselger i Europa. Men i Norge overtar elektriske ID.3 der Golf slipper.
|
Til tross for sju seter og masse praktisk plass forstår jeg ikke hvorfor Mercedes lanserer en familie-SUV i 2020 uten også å ha et ladealternativ på plass.
|
Selv med 609 hk under panseret er 1.665.000 kroner ganske mye for en bil fra et kinesisk merke knapt noen har kjørt, få kjenner til og som ennå ikke har et serviceopplegg å vise til i Norge. Men det hjelper for Polestar å ha Volvo i bunnen og i ryggen.
|
PRØVEKJØRT: Ladbar Range Rover Sport passer inn i alle de dyre gatene på monopolspillet.
|
PRØVEKJØRT: AMG. De tre bokstavene, i den rekkefølgen, skaper forventninger og glede for et bilfilt hjerte. Jeg har aldri blitt skuffet før, og skulle heller ikke bli det nå, selv om det ikke var den aller råeste modellen som skulle testes.
|
PRØVEKJØRT: Mens vi venter på plug-in-utgaven har Mercedes-Benz kommet med et nytt, flott motoralternativ.
|
PRØVEKJØRT: Mercedes E-klasse får doblet elektrisk rekkevidde og kommer nå endelig som ladbar stasjonsvogn.
|
TOSCANA: Med nye Octavia knapper Skoda ytterligere ned på avstanden til storebror Volkswagen både i design og kvalitetsfølelse. Med ledning blir den en vinner.
|
LISBOA: Nå for tiden velges en ny bil med fornuft, batterikapasitet og rekkevidde, men nye Peugeot e-208 byr i tillegg på bilglede.
|