Bilverden | |
|
Volkswagen lanserer nå OTA-oppdatering for samtlige ID.-modeller. Dermed kan bilen oppdateres mens den står parkert hjemme.
|
Som en oppvarmer til Oslo Motor Show samlet Motorama i Stavanger i dag så mange motorinteresserte at trafikken tidvis køet seg i begge retninger på motorveien forbi Sørmarka Arena, og inngangskøen strakk seg utpå dagen en time fra hallportene. Showet fortsetter på søndag.
|
Fords nye Bronco er bare så vidt døpt, men nå viser produsenten frem en katalog med utstyr som forteller at her det opplagt at veteraner som for eksempel Jeep skal utfordres. På alle områder.
|
Med BMW i Vision Circular ser BMW for seg hvordan en kompakt, elektrisk BMW kan være konstruert i 2040. Med sirkulære prinsipper kan bærekraft og luksus gå hånd i hånd gjennom 100 % bruk av resirkulerte materialer. Igjen. Og igjen.
|
For første gang skal München arrangere den tyske, internasjonale bilutstillingen IAA. Det gjør de med det største politioppbud i Bayerns hovedstad på 20 år.
|
Sammen med Mobilize skal Renault lansere en ny bil i München til uken. Denne er spesialbygget for sjåførbetjente mobilitetstjenester.
|
VW-Gruppen har vært litt uheldig nå og da med markedsføringsvideoene sine. Men så lager de en juvel av en kortfilm – og stryker den fra nettet nesten med en gang – kanskje fordi den ikke representerer brandet seriøst nok. Her kan du avgjøre.
|
Det hjelper å trekke inn en av de opprinnelige medarbeiderne for å gjøre et historisk prosjekt enda mer autentisk. Møt en moderne Lancia Delta Evo Martini Racing, med Miki Biasion diskret i bakgrunnen.
|
Det virker kanskje litt pussig når Cadillac åpner med ‘Racing is in our Blood’. De hadde et innslag i 1950, og så har de vært litt på og av siden 2000. Men la oss godta omtrent hva som helst nå. At de forteller at de skal til Le Mans igjen, setter farge på tilværelsen.
|
Skipet med de første eksemplarene av Xpengs flaggskipmodell P7 la i dag fra kai i Kina med destinasjon Norge.
|
Ikke bare får du se den etterlengtede hyperbilen fra Mercedes AMG i produksjonsklar versjon. Du skal også få lov til å kjøre den. Velg akkurat den kjørmodus du vil, og trå til. På skjerm, selvfølgelig.
|
Amerikanske Czinger var en av de nye superbilene som ikke kom til Genève i fjor, fordi Genève ikke kom til oss. Men den begeistrede forhåndsomtalen vi ga bilen var åpenbart ikke basert på tomprat.
|
Hvor går de store, velrenommerte, prestisjebilprodusentene når de vil ha en bil for junior? Til Little Car Company, selvfølgelig. Etter Bugatti og Aston Martin har nå Ferrari banket på døren.
|
Betegnelsen på bobilen Renault skal vise i Düsseldorf om noen uker kan virke som rene motsetninger – Hippie Caviar Hotel.
|
Bugatti benyttet Monterey Car Week til å fortelle at drømmebilen Bolide skal bygges. Men de ber om litt tålmodighet.
|
Dieselbiler har dominert bilparken på trafikkskolene, men nå går stadig flere over til elektrifiserte modeller.
|
Mobil service er bare såååå 2020. Nå er det mobile ladere som gjelder.
|
Spør du NAF Ruteplanlegger, eller Google World, kan du gjøre Roma-Nordkapp, 4.300 km, på 49 timer. Den tiden vil en italiener slå.
|
Tåke i Kanalen, Kontinentet isolert, sa engelskmennene en gang. Vi har det kanskje på samme måten når vi ser på hva slags biler vi kjøper. Det ligner ikke mye på resten av Europa.
|
BAM er blant dem som gjerne skulle se drømmen sin realisert, og derfor er de ute på en skikkelig crowd-funding runde. Drømmen er en elektrisk ørkenracer.
|
Audis testfører Frank Stippler har vært på Nordsløyfa med nye RS3. Det resulterte i ny rekord – du kan bli med på testrunden her.
|
Et engelsk firma bygger replicaer etter originaloppskrifter. Et annet bygger om klassisk til el. Klart de to måtte møtes. Nå først over en GT40.
|
Kanskje det er et håp for elektrisk racing allikevel. McMurtry viser hvordan en elbil overdøver det meste på Goodwood.
|
Audi har i dag - med norsk hjelp - avduket sin utfordrer til Dakar Rally 2022. For å unngå rekkeviddeangst i ørkenen har den sitt eget kraftverk om bord.
|
Mercedes skal som stadig flere av konkurrentene bli helelektrisk mot slutten av dette tiåret. Riktignok legger de til et «der markedsforholdene tillater det», så helt slutt på bensin og diesel blir det nok ikke.
|