Bilindustri | |
|
8,57 milliarder euro hadde Porsche i inntekt i fjor. Av dette kom 7,83 milliarder fra VW-dealingen.
|
Etter T-Forden er det ingen som har bygget en virkelig verdensbil. Men bilindustriens problemer har nå også nådd Toyota. Da kan den virkelig kalles global!
|
I forrige uke kunne du få kjøpt hele den amerikanske børsnoterte bilindustrien for 7 millarder dollar. Det var før analytikere priset GMs aksjer til null.
|
Aldri før i sin nesten 50 år lange bilhistorie har Suzuki kommet en profit-warning. Men nå har de avlevert sin første.
|
De to mellomstore japanerne hadde et tilfredsstillende første halvår.
|
Tredje kvartal viste heller ikke noen nedgang for VW.
|
Viseformann i GM-styret Bob Lutz var helt klar da han nylig var en av foredragsholderne for den amerikanske PR-foreningen. - Å erklære seg bankrupt er ikke noen løsning og har aldri vært diskutert av styret, sa han.
|
Fra 220 € til langt over 600 for så å dale, men derpå fyke til værs igjen og touche 1000 to ganger og så ende på 955. Dette er VW-aksjen de siste to dagene.
|
At Porsche tjener mer penger enn de selger biler for, gjør ikke at de fabrikkansatte glemmes bort.
|
Nedgang i Kina-salget fortalte vi om. Nå følger Russland etter. De er heller ikke alene.
|
Det er ikke lenge siden vi fortalte at karosserifabrikken Heuliez er solgt til India. Nå er det tradisjonsrike Zagato som får indisk kapital.
|
I Frankrike er Patrick le Quement bilens yppersteprest. Hans navn er kjent av alle unger i alle hjem, og selv om han har hatt noen misser er det fremdeles han som setter agendaen.
|
Fagforeningene truer med streik samtidig som Renault sendte ut en av årets mer omfangsrike pressemeldinger.
|
Det må være ganske surt å være en oppegående 100-åring og ikke kunne feire dagen med pauker og basuner.
|
Med 35,14% av kapitalen er Volkswagen i realiteten blitt et datterselskap av Porsche. Men heldigvis slutter ikke historien der.
|
Ikke før har vi fortalt om Rolls som utvider der før det kommer bekymrede meldinger om salgsutviklingen i Kina.
|
Toyota utvider sitt europeiske forskningssenter.
|
Frank Stephenson er nevnt ganske ofte på disse sidene. Han er en av våre design-idoler.
|
At Porsche nå har fått grønt lys til å overta VW samler mindre interesse enn informasjon om at de tjener mer enn de omsetter.
|
BMW korter inn på gevinst-målet for i år og legger X7 død.
|
Overraskende gledelige halvårsresultater.
|
Det kan se ut som om VW-konsernet i disse dager tar tredjeplassen fra Ford.
|
I dag venter Europas børser spent på rapportene om annet kvartal.
|
Når Toyota forteller at driftmarginen vil synke til 6,4 prosent – kjemperesultat for de aller fleste – begynner alvoret å gå opp for andre produsenter.
|
Det var nok ventet, Dagen etter den ekstraordinære generalforsamlingen, var avisene fulle av annonser om at nå heter det bare Daimler. Hva galt har Karl Benz gjort?
|