Nye biler | |
|
Etter en formidabel suksess og 6000 solgte ZS EV oppgraderer MG den kompakte SUV-en, øker rekkevidden til 440 km – og legger på prisen for den mest aktuelle modellen med 70.000 kroner.
|
Det har vært stille rundt superbilen til Piëch etter at den debuterte i Genève for mer enn to år siden. Nå dukker den opp igjen, klar til testing før produksjonsstart.
|
Det er nå klart at MGs el-stasjonsvogn MG5 Electric først blir å finne hos norske forhandlere i andre kvartal neste år. Og prisen er ikke klar ennå.
|
Ford har retusjert Focus for at den skal leve i noen år til. Til Norge kommer oppgradert Focus tidlig neste år.
|
Den nye kompakt-SUV-en er litt større og mindre tørst, men Hondas elektrifiseringsvei går via hybrid for tredje generasjon av HR-V. Bilen kommer til Norge rett etter jul.
|
MG er i ferd med å rulle ut Marvel R, merkets andre elektriske SUV, og priser den nær 4,7 meter lange bilen like aggressivt som de priset suksessen ZS. Det betyr startpris på 340.000 kroner for rimeligste 2WD-variant og 418.000 kroner med 4x4.
|
Det er ikke lenge siden Geely startet sitt ‘billigmerke’ Geometry. Med den nye EX3-kompakt-SUV-en viser de klart hva de mener med billig.
|
Mazda har i dag annonsert detaljer rundt en kraftig satsing på nye SUV-modeller over de neste to årene.
|
BMW 2-serie Active Tourer har vært en populær bil på norske veier. Nå kommer den i ny utgave som eliminerer et tidligere ankepunkt.
|
SPIONBILDER: Toyota bekrefter nå at Aygo X skal settes i produksjon. Bilen skal avdukes neste måned, men her får du en forsmak i form av ferske spionbilder.
|
Viktigste dagen i selskapets historie siden 4. mai 1904, sa Rolls-Royce sjefen. Han skulle bare snakke litt om en elbil.
|
Fra i dag er nok en kinesisk nykommer klar for bestilling. En stor SUV med utskiftbare batteripakker, hva nå det måtte være godt for.
|
Nå åpnes det for bestilling av Cupras første elbil, Born, med priser fra 307.000 kroner.
|
Den er blant få rallyinspirerte gatebiler. Nå fornyer Subaru sin WRX, foreløpig uten at Norge står på kartet.
|
På bilutstillingen i München var Renault 5 EV en meget sterk konkurrent til ABBA om tittelen: Årets comeback.
|
Tidligere i år advarte Genesis om at nå kunne Europa vente seg en liten invasjon. Denne høsten har potensielle kunder på utvalgte markeder fått det første møtet med det unge merket.
|
Mini stilte, ikke særlig overraskende, med en fremtidsvisjon som er så hinsides alle de flashy styling-modellene som dukker opp for tiden, at det faktisk er mulig å bli glad igjen.
|
Selvfølgelig er en Über-SUV fra Mercedes en virkelig non-brainer. Vi bare ventet på at den MÅTTE hende. Og da er det like logisk å døpe den Maybach. Møt palass-utgaven av EQS.
|
En for en har Mazda oppgradert sine modeller gjennom året. Nå er turen kommet til SUV-en CX-5.
|
Nå starter salget av den første ladbare hybriden med Lexus-logo. Drivlinjen er hentet fra RAV4.
|
Audi holder på med en trio konseptbiler som skal gi deres potensielle publikum en så sterk smak av Audi-fremtiden slik at de venter med å kjøpe bil til produksjonsversjonene virkelig er der.
|
City Transformer het et innslag fra Israel. Det var kommet til IAA i München uten særlig forhåndsvarsel, og viste oss løsningen på et problem vi egentlig ikke trenger løsning på. Ikke en slik i hvert fall.
|
Hyundai har lansert sin nye mikro. Søtere kan det vanskelig bli. Men for stor til å bli en japansk kei-bil og for liten til å komme til Europa. Synd.
|
Vi kan like godt tro på Mercedes-Benz når de sier at hele modell-linjen skal elektrifiseres. Nå forteller de at heller ikke G-klassen skal holdes utenfor. Tekniske detaljer mangler, men utseendet er det ikke noe å si på.
|
Nissan har nå offentliggjort prisene på el-SUV-en Ariya. De starter på 400.000 kroner for enkleste utstyrsnivå og minste batteripakke, og du må plusse på 120.000 for å få den med firehjulsdrift. Leveringene starter neste sommer.
|