img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2021/2022   |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

Prøvekjørt

Business class

Audi Q8 er så komfortabel at jeg kunne kjørt jorden rundt med den.

Mer i3 for pengene

BMW åpnet det nye året med å pristilpasse batteri- og utstyrsoppgradert i3 for å snappe kunder fra leverandører som ikke kan levere.

Vakker og brutal

PRØVEKJØRT: Bevares. Tok vi av? Mercedes-AMG GT 63 S 4-matic+ tar deg og baksetepassasjerene dine raskere ut av lyskrysset enn tiden det tar å si 0-100 på 3,2 sekunder.

En elektrisk Mercedes

EQC 400 er første og fremst en Mercedes. Så er den i tillegg elektrisk.

Anonyme Mazda6

PRØVEKJØRT: Stakkars Mazda som fortsatt er uten stikkontaktbiler og derfor må slite med fulle engangsavgiftssatser. Det rammer flotte biler som Mazda6.

Den siste av arten?

Rike mennesker har problemer – akkurat som du og jeg. Bare på et annet plan. Rike mennesker kjører også biler – akkurat som du og jeg. Men på et annet plan det også. NB: Dette er IKKE en «test», ikke engang en prøvekjøring, med en fantastisk Bentley Continental GTC. Men den er LANG!

Audi angriper med ny Q3

Med ny Q3 angriper Audi på ny i det kompakte og fortsatt raskt voksende SUV-segmentet. Men leverer bilen opp til standarden vi kan forvente av en SUV i dag?

BMWs tøffeste SUV

PRØVEKJØRT: BMW X4 er tøff å se på og flott å kjøre. Men den byr på langt mer komfort enn sportslighet. Og det er fint.

Ford Ranger Raptor

Marokko, Essaouiria: Ford Ranger er oppdatert og leveres i flere versjoner. Den tøffeste er helt ny og heter Raptor. En moderne dinosaur med en heftig prislapp på 675.000 kroner. Det er med dobbel-kab og bakdører, men uten registrerte bakseter.

Fords lekne Fiesta ST

PRØVEKJØRT: Du vil ikke tro hvor morsomt det går an å ha det bak rattet på Ford Fiesta ST før du har forsøkt.

Nye Porsche 911 Cabriolet

Vi har kjørt Porsches nye åpne 911 i «Wet Modus». Det ble en ganske våt drøm.

Volvo V60 Cross Country på veien

NETTKJØRT: Volvo V60 Cross Country er et utmerket alternativ for deg som ikke på liv og død skal ha SUV.

Yaris for den lekne

PRØVEKJØRT: Toyota Yaris GRMN er så absurd morsom å kjøre at du ikke får kjøpt den.

TCR – Touring Car

TCR er en enkel global standard. 65 prosent av standardbilen skal brukes i racingbilen. Prisen er 95.000 euro. Motorytelsen er maksimalt 350 hk. Dreiemomentet er 450 Nm. Vi fikk noen prøverunder i racingutgaven av Golf GTI TCR på Algarve-banen.

Hittil raskeste serie-produserte Golf GTI

Golf GTI TCR i sivil utgave er Volkswagens nye ambassadør for Touring Car-entusiaster over hele kloden.

En kjempestor liten bil

Palma de Mallorca: Volkswagen kommer sent til markedet med sin høyreiste kompakte T-Cross. Nå har vi kjørt den.

Mazda3 tyvstarter med én variant og én motor

Med startpris på 326.600 kroner «tjuvstarter» Mazda lanseringen av Mazda3 i april med én modell og én motor. Firehjulsdrift og spennende sparemotor kommer først til høsten.

Corolla er tilbake som Toyotas kompaktbilløft

Returen til Norge med Corolla er et gedigent kompaktklasseløft for Toyota.

Verken kron eller mynt?

Dersom du ikke helt liker tanken på å slå kron eller mynt om den store Tiguan eller Kodiaq, så kan du jo feige ut og velge det tredje alternativet. Da viser du i hvert fall at du tør.

Toyota RAV4 på veien

BARCELONA: Mange er spent på nye Toyota RAV4. Her er våre første inntrykk etter å ha kjørt bilen.

Kia e-Niro er snart her

NICE: 30 km kortere rekkevidde enn først oppgitt spiller ingen rolle for de 6000 som står i kø for å sikre seg Kia e-Niro så lenge bruksrekkevidden fortsatt er rundt 400 km for denne kompakt-elbilen.

Velkommen tilbake!

Marrakech: Citroën C5 Aircross endrer ikke vår oppfattelse av hva en SUV skal være – den bekrefter det!

Viktig tilskudd

I fjor solgte Lexus 1000 biler i Norge. Da sier det seg at en ny modell med et realistisk salgsmål på rundt 400 er et viktig tilskudd. Her er det nemlig volum som teller.

Honda CR-V Mk. 5 på veien

Det er jo akkurat som Honda ikke vil. I Europa solgte de så vidt 75.000 biler første halvår i år. I Norge, snaue 500 og 0,6 % markedsandel. Det er i hvert fall ikke bilenes skyld.

Rekkeviddevinner med altfor lang ventetid

Hvis du er blant de 7400 som har avtale og er sikret levering av Hyundai Kona, er det bare å glede seg. Til alle andre: Regn med opp mot et par års ventetid.


Neste 25 artikler