Prøvekjørt | |
|
Audi Q8 er så komfortabel at jeg kunne kjørt jorden rundt med den.
|
BMW åpnet det nye året med å pristilpasse batteri- og utstyrsoppgradert i3 for å snappe kunder fra leverandører som ikke kan levere.
|
PRØVEKJØRT: Bevares. Tok vi av? Mercedes-AMG GT 63 S 4-matic+ tar deg og baksetepassasjerene dine raskere ut av lyskrysset enn tiden det tar å si 0-100 på 3,2 sekunder.
|
EQC 400 er første og fremst en Mercedes. Så er den i tillegg elektrisk.
|
PRØVEKJØRT: Stakkars Mazda som fortsatt er uten stikkontaktbiler og derfor må slite med fulle engangsavgiftssatser. Det rammer flotte biler som Mazda6.
|
Rike mennesker har problemer – akkurat som du og jeg. Bare på et annet plan. Rike mennesker kjører også biler – akkurat som du og jeg. Men på et annet plan det også. NB: Dette er IKKE en «test», ikke engang en prøvekjøring, med en fantastisk Bentley Continental GTC. Men den er LANG!
|
Med ny Q3 angriper Audi på ny i det kompakte og fortsatt raskt voksende SUV-segmentet. Men leverer bilen opp til standarden vi kan forvente av en SUV i dag?
|
PRØVEKJØRT: BMW X4 er tøff å se på og flott å kjøre. Men den byr på langt mer komfort enn sportslighet. Og det er fint.
|
Marokko, Essaouiria: Ford Ranger er oppdatert og leveres i flere versjoner. Den tøffeste er helt ny og heter Raptor. En moderne dinosaur med en heftig prislapp på 675.000 kroner. Det er med dobbel-kab og bakdører, men uten registrerte bakseter.
|
PRØVEKJØRT: Du vil ikke tro hvor morsomt det går an å ha det bak rattet på Ford Fiesta ST før du har forsøkt.
|
Vi har kjørt Porsches nye åpne 911 i «Wet Modus». Det ble en ganske våt drøm.
|
NETTKJØRT: Volvo V60 Cross Country er et utmerket alternativ for deg som ikke på liv og død skal ha SUV.
|
PRØVEKJØRT: Toyota Yaris GRMN er så absurd morsom å kjøre at du ikke får kjøpt den.
|
TCR er en enkel global standard. 65 prosent av standardbilen skal brukes i racingbilen. Prisen er 95.000 euro. Motorytelsen er maksimalt 350 hk. Dreiemomentet er 450 Nm. Vi fikk noen prøverunder i racingutgaven av Golf GTI TCR på Algarve-banen.
|
Golf GTI TCR i sivil utgave er Volkswagens nye ambassadør for Touring Car-entusiaster over hele kloden.
|
Palma de Mallorca: Volkswagen kommer sent til markedet med sin høyreiste kompakte T-Cross. Nå har vi kjørt den.
|
Med startpris på 326.600 kroner «tjuvstarter» Mazda lanseringen av Mazda3 i april med én modell og én motor. Firehjulsdrift og spennende sparemotor kommer først til høsten.
|
Returen til Norge med Corolla er et gedigent kompaktklasseløft for Toyota.
|
Dersom du ikke helt liker tanken på å slå kron eller mynt om den store Tiguan eller Kodiaq, så kan du jo feige ut og velge det tredje alternativet. Da viser du i hvert fall at du tør.
|
BARCELONA: Mange er spent på nye Toyota RAV4. Her er våre første inntrykk etter å ha kjørt bilen.
|
NICE: 30 km kortere rekkevidde enn først oppgitt spiller ingen rolle for de 6000 som står i kø for å sikre seg Kia e-Niro så lenge bruksrekkevidden fortsatt er rundt 400 km for denne kompakt-elbilen.
|
Marrakech: Citroën C5 Aircross endrer ikke vår oppfattelse av hva en SUV skal være – den bekrefter det!
|
I fjor solgte Lexus 1000 biler i Norge. Da sier det seg at en ny modell med et realistisk salgsmål på rundt 400 er et viktig tilskudd. Her er det nemlig volum som teller.
|
Det er jo akkurat som Honda ikke vil. I Europa solgte de så vidt 75.000 biler første halvår i år. I Norge, snaue 500 og 0,6 % markedsandel. Det er i hvert fall ikke bilenes skyld.
|
Hvis du er blant de 7400 som har avtale og er sikret levering av Hyundai Kona, er det bare å glede seg. Til alle andre: Regn med opp mot et par års ventetid.
|