Varebil | |
|
Flere karosserier, konkurransedyktig nyttelastkapasitet og alltid «online», lover Ford om den nye elektriske varebilen som skal lanseres i 2021. I tillegg varsles flere nye servicetjenester.
|
Standardmodellen er ikke en gang lansert i Norge, før Mitsubishi trekker en spesialversjon av nye L200 opp av hatten.
|
Ved hjelp av nyttekjøretøyenes satellittnavigasjon skal Ford hjelpe sjåførene med å forutse situasjoner og gi tips for å takle disse på en mest mulig drivstoffeffektiv måte.
|
De omtaler den som konsept, men Concept EQV har mye til felles med Mercedes-Benz V-Klasse. Med unntak av drivlinjen.
|
Ford piffer opp motoren i toppversjonen av Transit Custom Sport. Effekten øker fra 170 til 185 hestekrefter.
|
8. mars 1956 startet produksjonen av Volkswagens nyttekjøretøy i Hannover. På dagen 63 år senere rullet kjøretøy nummer 10 millioner av produksjonslinjen – en 9-seters T6 Caravelle.
|
Under åpningen av sitt splitter nye anlegg utenfor Drammen slo Arctic Trucks til med «verdenspremiere» på en Hilux ombygd til elektrisk drift. Offroadspesialisten tror på et betydelig marked.
|
SsangYong Rexton Sports kommer nå i en lang utgave, med 11 centimeter lengre akselavstand og 31 centimeter lengre lasteplan. Samtidig øker nyttelasten med 212 kilo.
|
SPIONBILDER: Ford er i full gang med å utvikle en helelektrisk versjon av pickupen F-150, en av verdens mest solgte bilmodeller. Nå er en testbil observert ute i det fri.
|
Ford hevder de har beregninger som viser at en varebil og et team med fem bud til fots og på sykkel kan gjøre den samme jobben som fem varebiler i dag.
|
Volkswagen viste i kveld en oppdatert utgave av Multivan. Nå er det bare å vente på at nyhetene finner vei til Transporter også.
|
Det begynner å bli ganske innfløkt med alle disse bokstavkombinasjonene – men overskriften betyr at et samarbeid som startet i 1978 nå er forlenget til – i første omgang – 2023.
|
Gjennom den nye digitale plattformen mySortimo vil spesialisten på varebilinnredninger gjøre det enklere for håndverkere og servicefolk å designe varebilen som man vil.
|
Trolig får vi se tredje generasjon av den populære pickupen i 2020.
|
Personbilversjonen og toppmodellen i Vito-familien, V-klassen, kommer i fornyet og forfinet versjon. Ny motor og girkasse står på menyen.
|
På bilutstillingen i Brussel viste Nissan et skreddersydd NV300 konsept, der deres batterielektriske kraftsentrum sto i spissen.
|
Ford varsler nå en oppgradert Ranger som skal være mer drivstoffeffektiv, sterkere og med flere avanserte førerassistanseteknologier enn dagens modell.
|
Fjerde medlem av PSA og Toyotas varebilfamilie nærmer seg. Blant annet lokker Opel med 500 kilo økt tilhengervekt på nye Vivaro.
|
Skal du lykkes i den amerikanske bilbransjen, må du ha pickuper på programmet. Kraftige pickuper! Det har Ram, og de hevder nå å være best på alle områder.
|
Selskapene bekrefter at de inngår en strategisk allianse for utvikling av kommersielle kjøretøy.
|
Opel Zafira var blant de første tyske flerbruksbiler da den ble lansert for 20 år siden. Etter å ha vært borte fra markedet en stund kommer modellen nå tilbake, større og med langt flere valgmuligheter enn tidligere.
|
37.204 grønne skilter i 2018 var mer enn de fleste importørene tippet for et år siden.
|
Posten Norge har tatt i bruk fire elektriske Volkswagen e-Crafter. Bilene skal kjøre pakker i Oslo-regionen. Konsernets egne regnstykker viser at de sparer titusener på driften.
|
Spionbildene er ikke veldig avslørende, men det hevdes at det er snakk om en pickup-lillebror til Ford Ranger.
|
Posten/Bring er pioner når det gjelder bruk av elektriske varebiler i stor skala. Nå har konsernet over 1.000 elektriske kjøretøyer i bruk i 43 byer og tettsteder. De nyeste er fire Volkswagen e-Crafter som skal kjøre ut pakker.
|