IAA Frankfurt 2011 | |
|
Honda har sluppet de første bildene av neste generasjon Civic, kvelden før første pressedag i Frankfurt.
|
Det er noen som kommer til å være veldig opptatt av noe helt annet enn nye modeller når de første nyhetene avdukes i Frankfurt i morgen tidlig.
|
Frankfurt 14 ½ time som vanlig de siste 50 årene. Men noe er i ferd med å forandre seg. Neste gang benytter jeg kanskje ikke motorveiene gratis.
|
Selvfølgelig blir det russisk i Frankfurt denne gangen. Ikke så kjapp som Marussia, for to år siden, men med meget rarere dører.
|
De av dere som følger med på F1 og bruker forstørrelsesglass, vil se at Red Bull har fått med seg Infiniti på laget. Det skal vi få merke i Frankfurt.
|
Kroatia – enda et land der det bygges biler. Rimac heter den, 1088 elektriske hk, det høres ut som langt hinsides Veyron.
|
For 4 år siden viste Johnson Controls sin i3 interiørvisjon på Frankfurt-utstillingen. Den var sterkt norsk. Magne Ekerum Høiby het en av designerne. I år heter Johnson-modellen ie:3 (bildet). Hvor mye er tilbake fra den norske?
|
Det er utrolig hvor mange nisjeprodusenter som prøver seg. Nå er det en munter engelskmann som prøver seg i gravalvorlige Frankfurt også.
|
AMG har bygget biler for Ducati-førerne, har sponset Ducati i MotoGP og sågar deltatt på en Ducati/AMG racerbåt. Til Frankfurt kommer AMGs Ducati Diavel.
|
SsangYong-konseptet fra Genève er blitt produksjonsbil. Samtidig som de viser et nytt konsept i Frankfurt.
|
B-Klasse er en viktig Mercedes-nyhet i Frankfurt neste uke. Nå er prisene klare.
|
Jeg var så imponert av Opel. De skulle holde hemmeligheten hemmelig helt til Frankfurt åpnet – lovte de. Så mistet de plutselig motet.
|
Man må beundre Abarth for alt de får ut av nesten ikke noe. To modeller er det de har å jobbe med. Til Frankfurt kommer de blant annet med tre, som de kaller det, verdensnyheter.
|
Jeg kan ikke huske et eneste eksempel på at en bil blir bedre av å bli pimpet av et motehus (selv om Fiat 500 by Gucci ikke er katastrofal i hvert fall). Nå går Maserati til Fendi for hjelp. Underlig.
|
Sorry – men blødmen var alt for opplagt. Han fisker nemlig etter (Frankfurt-)oppmerksomhet.
|
I Genève viste Smart en åpen konseptbil. Elementer derfra finner du i Frankfurt-konseptet også, men det er de nye materialene fra BASF som er av størst interesse.
|
Nå som vi har fått målene kan vi slå fast at C-X16 er den minste Jaguaren på denne siden av Korea-krigen.
|
Audi har sendt ut noen nye bilder av den kommende A2. Nå ryktes det at deres svar på BMW i3 først kommer i 2015.
|
Nylig lanserte Mercedes en dieselutgave av SLK. Nå kommer toppmodellen fra AMG.
|
I Frankfurt skal Skoda vise en konseptbil som er mye mer enn det. Den forteller ganske konkret om selskapets sjette modell-linje.
|
Nå har Citroën sluppet de første bildene av sin Frankfurt-spesial. Noe Rugbrød a la VW er det i hvert fall ikke.
|
Da vi nylig hadde vår første tur i den helt nye Beetle, var ikke prisene klare. Det er de nå, og du kan dermed løpe til din nærmeste VW-forhandler og bestille et eksemplar.
|
Grunnen til at Land Rover viser en konsept-Defender i Frankfurt må være å bekrefte at merket skal leve videre. Men den nye kommer ikke før i 2015.
|
Mens vi går og venter på en ny generasjon A3, viser Audi elektriske konsepter over en lav sko i Frankfurt.
|
Nils er kodenavnet på en spennende VW-nyhet. ”Velkommen til Berlin til uka for å se den”. Nå er nyheten sprukket.
|